سیره و سبک زندگی امام حسین(ع) تا ابد چراغ هدایت بشریت است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: حقیقتاً سیره و سبک زندگی حضرت سیدالشهدا(ع) تا ابد چراغ هدایت بشریت است.

معصومه ظهیری-استاد حوزه و دانشگاه- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و به خصوص میلاد سراسر نور حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجاتی است که هر کس به ایشان تمسک جوید و حقیقتاً در این راه قدم بردارد، به سرمنزل مقصود که همانا سعادت دنیا و آخرت است دست می یابد.

 

وی افزود: از این حیث موالید ماه شعبان از جمله میلاد حضرت سیدالشهدا(ع) فرصتی است تا ما بار دیگر با آرمان های امام حسین(ع) و یارانش تجدید پیمان کرده و خود را در مدار سبک زندگی حسینی قرار دهیم.

 

ظهیری با اشاره به این که سبک زندگی حسینی، لازمه دست یابی به سعادت و عاقبت بخیری دنیا و آخرت است، افزود: اعتقاد راسخ داریم بر این حقیقت که هر کسی در مسیر سیدالشهدا(ع) پایداری و استقامت بورزد و به خصوص زندگی اش رنگ و بوی حسینی پیدا کند، اهل نجات و رستگاری است.

 

استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: ما ارزش های بزرگ انسانیت، شجاعت، حریت، ولایتمداری، زندگی شرافتمندانه ، چگونه بندگی کردن و ... را از مکتب امام حسین(ع) می آموزیم و ایشان برای همیشه تاریخ اُسوه همه حق طلبان و احرار عالم هستند.

 

وی تاکید کرد: براساس آن چه از روایات ائمه اطهار(ع) به درست ما رسیده، بهترین و مطمئن ترین راه برای تقرب الی الله، محبت حضرت سیدالشهدا(ع) است.

 

ظهیری خاطرنشان کرد: سیره و سبک زندگی حضرت سیدالشهدا(ع) تا ابد چراغ هدایت بشریت است و رسالت بسیار مهم ما در عرصه جهاد تبیین این است که شاخصه ها و مؤلفه های سبک زندگی حسینی را نه فقط برای اعضای جامعه خودمان بلکه برای همه مردم دنیا به خوبی تشریح کنیم چرا که راه نجات و سعادت بشریت همین است.

کد خبر 1254258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha