پروژه افتتاح تونل انتقال آب  بزرگترین پروژه زیست محیطی غرب آسیا است

محمدصادق معتمدیان گفت: پروژهافتتاح تونل انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه، بزرگترین پروژه زیست محیطی غرب آسیا است که امیدواریم بار دیگر شاهد حیات در دریاچه ارومیه باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان غربی، محمد صادق معتمدیان امروز(5اسفند) در مراسم افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه که با حضور رییس جمهور برگزار شد، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده امسال شاهد احیای تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه نیز خواهیم بود.

 دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه افزود: فاز دوم و سوم پروژه احیای دریاچه ارومیه با دستور ویژه وزیر کشوردر حال اجرایی شدن است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه سفر اواخر اردیبهشت رییس جمهور به آذربایجان غربی و بازدید از دریاچه ارومیه منشا خیر و برکات زیادی شد، تصریح کرد: در سال آینده هر سه ماه یکبار یکی از پروژه های ستاد احیا افتتاح می شود.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار با دستور رییس جمهور در هفت ماه گذشته به پروژه تخصیص داده شد تا کارها بسرعت اجرایی و طرح تکمیل شود.

استاندار آذربایجان خاطرنشان کرد: با افتتاح این سامانه سالانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب از طریق تونل ۳۶ کیلومتری، کانال ۱۱ کیلومتری و رودخانه ۲۸ کیلومتری گدار آب سد کانی سیب وارد پیکره دریاچه ارومیه می‌شود.

وی با اشاره به ترمیم 800 متر از تونل بصورت سه شیفته توسط قرارگاه خاتم الانبیا خبر داد و گفت: پروژه سیلوه به چپرآباد در گذشته افتتاح شد امام امکان آبگیری نداشت که در ماه های پیش رو به بهره برداری می رسد.

معتمدیان افزود: علاوه بر لایروبی بستر های رودخانه ها از سال آینده و افتتاح این طرح 600میلیون متر مکعب آب به سد های استان رهاسازی خواهد شد.

این مسئول گفت: تغییر رویکرد نرم افزاری و استفاده از ظرفیت جهاد کشاورزی برای مدیریت مصرف آب با توجه به معیشت مردم صورت میگیرد.

کد خبر 1254279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha