دشمن جرات تروریستی معرفی کردن سپاه را ندارد/مسئولان مشکلات اقتصادی مردم را برطرف کنند

امام‌جمعه قم گفت: دشمنان در ماه‌های اخیر دنبال طرح این موضوع بودند که سپاه را به‌عنوان یک مجموعه تروریستی معرفی کنند اما بعد به‌غلط کردند افتادند چراکه عظمت سپاه را دیدند و ترسیدند، شما با چه حقی می‌خواستید این کار را انجام دهید؟

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله « سید هاشم حسینی بوشهری» امروز ( جمعه ۵ اسفند‌ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به موضوع تقوای الهی گفت: حضرت علی(ع) می‌فرماید که هرکسی تقوای الهی را پیشه کند پروردگار عالم او را از هر غمی دور می‌کند. تأثیر تقوا موجب شادی در روح انسان مؤمن می‌شود.
 

امام‌جمعه قم به موضوع سعادت انسان اشاره کرد و گفت: توجه به ایمان و عمل صالح و همچنین پایبندی به احکام و حدود الهی ازجمله مسائلی هستند که موجب سعادت انسان خواهد  شد.


وی افزود: وفای به عهد و امانت‌داری از دیگر مسائلی است که موجب سعادت انسان می‌شود، انسان‌هایی که امین جامعه هستند و در امانت خیانت نمی‌کنند، خداوند می‌فرماید که پایان راه آن‌ها سعادت است و دیگر موضوع راست‌گویی است، انسان‌های صادق در مقابل حقیقت موضع نمی‌گیرند و لج بازی نمی‌کنند و این موجب سعادت آن‌ها خواهد شد.


حسینی بوشهری به میلاد امام حسین(ع) و اعیاد شعبانیه اشاره کرد و گفت: ماه شعبان و مناسبت‌های آن بزرگ است و قدر این ماه را بدانیم که ماه پیامبر(ص) است و مقدمه‌ای برای ورود به ماه مبارک رمضان است.


وی گفت: امام حسین(ع) بزرگ‌ترین مجاهد تاریخ بشر است اما کمتر به سایر ابعاد وجودی ایشان پرداخته‌شده است که باید در جای خود برجسته شود. یکی از کلام ایشان خطاب به مسئولان این است که خواسته‌های مردم از شما نعمت است و باید نسبت به این خواسته‌ها احساس خستگی نکنید.


امام‌جمعه قم به‌روز پاسدار اشاره کرد و گفت: سپاه در عرصه‌های مختلف اقدامات ارزشمندی انجام دادند و پیوند روز پاسدار و این میلاد معنادار است، همان‌گونه که امام حسین(ع) با اهدا جان خود پاسدار اسلام بود، پاسداران نیز جان خود را برای دفاع از اسلام و نظام اسلامی گذاشته‌اند.


وی ابراز داشت: سپاه از روز اول مجاهد خود را آغاز کرد و چه تعداد شهیدی که تقدیم انقلاب کردند تا نظام اسلامی برجسته بماند و خون این شهیدان حافظ انقلاب بوده و هست.


حسینی بوشهری گفت: دشمنان در ماه‌های اخیر دنبال طرح این موضوع بودند که سپاه را به‌عنوان یک مجموعه تروریستی معرفی کنند اما بعد به‌غلط کردند افتادند چراکه عظمت سپاه را دیدند و ترسیدند، شما با چه حقی می‌خواستید این کار را انجام دهید؟ این عزت خداوند برای مؤمنان است.


امام‌جمعه قم به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد و گفت: راهپیمای امسال ویژگی خاصی داشت، بعد از چند ماه التهاب از سوی دشمن، شاهد بودیم که ملت بزرگ ایران چگونه به صحنه آمدند و پاسخ قاطعی به دشمنان دادند.


وی عنوان داشت: این حضور، حضوری آگاهانه و نشانه ایمان و عزت و زمان‌شناسی و بصیرت و استقامت ملت بزرگ ایران بود و دنیا این پیام را دریافت و مردم با این حضور اعلام مقابله با دشمن کردند.


حسینی بوشهری گفت: مسئولان قدرشناس هستند اما تقاضا داریم که این ملت نیاز دارند که پاسخ مناسب از سوی مسئولان بشنوند، در مسائل مختلف مردم و اقتصاد و ارزش پول ملی و گرانی و تورم، مسئولان پیام دریافت کنند که این ملت وفادار را باید برای همیشه درصحنه نگه داشت و به رفع مشکلات بپردازند.


امام‌جمعه قم به دیدار نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این سخنان راهگشا و دارای پیام‌های روشن بود و در اهمیت این مجلس فرمودند که عمیق است و نشان‌دهنده جمهوریت و اسلامیت است.


وی گفت: ایشان تأکید کردند که خبرگان رهبری باید شبهات را پاسخ دهند و مسائل را به مردم بگویند و وظایف خود را به‌درستی انجام دهند.

کد خبر 1254299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha