ملت باید برای مقابله با دسیسه‌ها هوشیار باشد

حجت الاسلام عبدوس با بیان اینکه دشمن همواره در حال توطئه، فتنه و ایجاد فشار در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگی، نظامی و اقتصادی است گفت: ملت باید همیشه با انسجام، آماده و هوشیار برای مقابله با دسیسه‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام محمدباقر عبدوس - امام جمعه موقت سمنان- در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام(ره) این شهر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به ولادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) گفت: ایشان از لحظه‌ای تولد کام همه را شیرین کردند و تربت ایشان نیز شفاست.

 

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه امام حسین(ع) اول و آخر اولیا بودند افزود:  آنچه همه انبیا(ص) دارند امام حسین(ع) همه را یکجا داشتند.

 

وی تصریح کرد: آیین‌های اربعین و پیاده روی میلیونی اربعین  نشاندهنده این است که امام حسین(ع) در قلبهای ملتهای دنیا جایگاه ویژه ای دارند.

 

حجت‌الاسلام عبدوس با اشاره به اینکه روز ولادت امام حسین(ع) روز پاسدار نامگذاری شده است اظهارداشت: پاسداران در روزهای اول انقلاب برای بیمه‌کردن انقلاب پای کار بودند و در قالب تشکیلات کاری به نام سپاه پاسداران کاری کردند که دشمن نگاه چپ به ایران اسلامی نداشته باشد.

 

امام جمعه موقت سمنان به خدمات وحضور سپاه پاسداران در صحنه های مختلف  از جمله زلزله و بلایا و رسیدگی به آسیب‌دیدگان اشاره داشت وافزود: پاسداران در سازندگی هم نقش مهمی داشته‌اند.

 

وی گفت: هر کجا دشمن به تشکیلاتی از ایران واکنش داشت، یعنی آن تشکیلات مانند سپاه خدمتگزار واقعی است.

 

امام جمعه موقت سمنان در ادامه با اشاره به برنامه ها واهداف دشمنان برای کشور اظهار داشت: باتوجه به اینکه دشمن  پس از اغتشاشات بر اقتصاد متمرکز شده است، با اقتصاد مقاومتی و طرحهای برنامه‌ریزی شده باید بر مشکلات فائق بیاییم.

 

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب طی ۱۰ سال گذشته نامگذاری شعار سال را بر روی مسائل اقتصادی متمرکز کردند و از مسئولان بارها خواستند که پیرامون آن برنامه داشته باشند تنها در این شرایط می‌توانیم پیروز میدان باشیم.

 

حجت‌الاسلام عبدوس ضمن بیان اینکه دیگر تاکید معظم له جایگزینی دلار است، اضافه کرد: با نگاهی به افزایش نرخ ارز می‌توان دریافت که دشمن برای اقتصاد ایران نقشه کشیده است و می‌بایست در مبادلات به سمت و سویی حرکت کنیم که دلار تعیین کننده نباشد و موارد دیگری جایگزین آن شود.

 

امام جمعه موقت سمنان افزود: دشمن در اغتشاشات اخیر نیز ناکام بوده است لذا می‌داند که تنها راه به زانو درآوردن ملت ایران جنگ اقتصادی خواهد بود بنابراین برای گذار از این بحران رویکرد اقتصاد بدون اتکا به دلار باید برنامه ریزی و سپس در کشور بنیان گذاری شود.

 

وی  با توصیه  به همگان در راستای تقوای جهاد تببین گفت : تقوا باید به گونه ای درونی شود و به صورت خودکار انسان را از بدی‌ها و کارهای غلط بازدارد.

 

حجت‌الاسلام عبدوس با تأکید بر منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین در گام دوم انقلاب، ادامه داد: جهاد تبیین ابزار اقناع افکار عمومی و نقش برآب‌کردن دسیسه بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

کد خبر 1254328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha