آیین ادب‌ورزی، در حریمِ «هلال» در مدارِ «ماه»/انجمن ادبی «ماه» در آران و بیدگل گشایش می یابد

کارشناس ادبی و مؤسس انجمن ادبی ماه از آغاز فعالیت این انجمن ادبی همراه با برگزاری همایش ادبی آیینی «در مدار ماه» با حضور دکتر عبدالجبار کاکایی در آران و بیدگل خبر داد.

رضا حمامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با فرارسیدن ماه شعبان‌المعظم و سالروز میلاد خجسته قمر منیر بنی‌هاشم(ع) «انجمن ادبی ماه» در آران و بیدگل گشایش می‌یابد.

 

کارشناس ادبی و موسس انجمن ادبی ماه افزود: گشایش رسمی این انجمن ادبی در قالب همایش ادبی - آئینی «در مدار ماه» با حضور دکتر عبدالجبار کاکایی ، همراه با گردهمایی و حضور گرم شاعران منطقه کاشان و آران و بیدگل روز شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ از ساعت ۱۹:۳۰ در حسینیه حضرت اباالفضل علیه السلام آران برگزار خواهد شد.

 

حمامی اظهار داشت: حلول «انجمن ادبی ماه» پس از نیم قرن از تشکیل «انجمن ادبی هلال» و مقارن با ایام شادمان موالید شعبانیه گامی نو برای حضور و بروز چهره‌های نو در عرصه ادبی و فرهنگی خواهد بود.

 

وی ادامه داد: عاشقان و ارادتمندان اُسوه‌یِ ادب در کربلا، با تاسی از اباالفضلی‌های خادم در آستان حضرت محمدهلال‌بن‌علی‌بن ابیطالب علیهم‌السلام(برادرِ بزرگ حضرت اباالفضل علیه‌السلام) در تاسیس انجمن ادبی هلال در سال ۱۳۵۱، "انجمن ادبی ماه" را با رویکرد پرورش استعدادهای جوان در پرتوافشانی و ارادت‌ورزی در مسیر عشق به ولایت و امامت راه‌اندازی کردند.

 

این شاعر آیینی و رییس پیشین کانون مداحان آران و بیدگل افزود: امید است در امتداد تشکیل انجمن های ادبی هلال و ماه، تلاش ادیبان و شاعران و اهل ذوق برای خلق آثار فاخر ادبی روزافزون و مایه افتخار شود.

 

حمامی خاطر نشان کرد: «انجمن‌های ادبی هلال و ماه» با افتخار حضور همه علاقه‌مندان به ادب ورزی در حریمِ "هلال" و در مدارِ "ماه"را می‌طلبد.

 

 

 

کد خبر 1254340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha