آغاز اجرای اردوی جهادی پزشکی شهید رهنمون در مناطق محروم کشور

سردار فدوی، از اعزام بیش از صدها گروه جامعه پزشکی بسیج در قالب گروه‌های اردوی جهادی به مناطق محروم کشور خبر داد و گفت: گروه‌های جهادی سلامت محور امروز در تمامی نقاط کشور به ویژه مناطق محروم با عنوان طرح شهید رهنمون در حال خدمات رسانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، سردار علی فدوی، امروز جمعه (۵ اسفند) در حاشیه بازدید از اردوی جهادی پزشکی که در شادگان انجام شد در جمع خبرنگاران، از اعزام بیش از صدها گروه جامعه پزشکی بسیج در قالب گروه‌های اردوی جهادی به مناطق محروم کشور خبر داد و اظهار کرد: گروه‌های جهادی سلامت محور امروز در تمامی نقاط کشور به ویژه مناطق محروم با عنوان طرح شهید رهنمون در حال خدمات رسانی هستند.

 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه تمام مراحل درمان در این طرح به صورت رایگان انجام می‌شود، افزود: اگر بیماری نیاز به عمل جراحی داشته باشد به صورت کاملا رایگان این اقدام انجام خواهد گرفت.

 

وی تصریح کرد: جامعه بسیج پزشکان برای این اقدام برنامه‌ریزی کرده و از امروز در سراسر کشور اردوهای جهادی برپا شد تا مردم از برکات پزشکی نظام جمهوری اسلامی استفاده کنند و بهره‌مند شوند.

 

سردار فدوی، هدف از اجرای طرح شهید رهنمون را ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی دانست و اضافه کرد: در این طرح گروه‌های پزشکی اعزامی بیماران نیازمند را شناسایی و خدمات رسانی می‌کنند.

 

وی یکی از کارهای ویژه اردوهای جهادی را خدمت‌رسانی در حوزه سلامت عنوان کرد و ادامه داد: تلاش برای افزایش سطح خدمات درمانی و بهداشتی رایگان به ویژه در محلات و مناطق محروم از دیگر اهداف این طرح به شمار می رود.

 

در ادامه این بازدید جمال صالح زاده، نیز با بیان اینکه اردوی جهادی و درمانی یک روزه برای ساکنان شهرستان شادگان به ویژه ساکنان مناطق روستایی برپا شده است، ابراز کرد: این طرح توسط شبکه بهداشت و درمان شادگان و با همکاری بسیج جامعه پزشکی اجرایی شد.

 

فرماندار شادگان افزود: شناسایی بیماران توسط بهورزان و پزشکان مراکز جامعه سلامت و مرکز بهداشت شادگان انجام و بیماران و مراجعه کنندگان توسط پزشکان متخصص معاینه و کسانی که نیازمند عمل جراحی هستند به بیمارستان‌های تخصصی استان خوزستان معرفی می‌شوند.

 

وی از شناسایی ۴۲۰ بیمار در این طرح توسط گروه‌های جهادی پزشکی خبر داد و اذعان کرد: در این طرح پزشکان متخصص اطفال، داخلی،چشم، قلب، عمومی و ارتوپد به ساکنان روستاهای بخش مرکزی شادگان خدمات درمانی ارائه کردند.

 

صالح زاده، یاد آور شد: اعزام گروه‌های پزشکی در راستای بهره‌مندی ساکنان مناطق محروم و کم برخوردار از خدمات بهداشتی و درمانی صورت می‌گیرد.

 

کد خبر 1254354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha