کانون مسجد پیشگام در ارتقا فرهنگ ترافیک

کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران از مراکز فرهنگی و هنری پیشگام در حوزه ارتقا فرهنگ ترافیک بوده که بیشتر بر روی کودکان و نوجوانان سرمایه گذاری کرده و با طرح های نوین این موضوع را به مرحله اجرا رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان‏، فرهنگ ترافیک از جمله نیازهای امروز جامعه به لحاظ توسعه حمل و نقل و رانندگی است و با توجه به اینکه تصادفات نیز یکی از معضلات جامعه به حساب می آید برنامه ریزی برای افزایش ایمنی نقش مهمی دارد.

فرهنگ ترافیک یکی از مهمترین مقوله های کارآمد برای کاهش تصادفات محسوب می شود که اگر برای سرمایه گذاری بشود بسیاری از تصادفات کاهش می یابد و گروه سنی نوجوانان و کودکان بهترین موقع برای آموزش است.

 

روش های نوین برای آموزش هم جایگاه مهمی در کاهش تصادفات و اثر گذاری آموزش خواهد داشت که باید برای آن هم اقدام کرد و از روش های سنتی و سخنرانی کمتر استفاده کنیم.

مساجد به عنوان رکن مهم آموزش همگانی مطرح بوده و کانون های فرهنگی  و هنری فرصت قدرتمندی برای ارتقا فرهنگ ترافیک با بکارگیری روش های نوین و هنری هستند.

مسجد، کانون فرهنگی و هنری، سرمایه گذاری برای کودکان و نوجوانان و روش های نوین فرهنگسازی یک مجموعه اثرگذار برای ارتقا فرهنگ ترافیک بوده که نباید فراموش شود و اگر این چنین زنجیره ای ایجاد شود قطعا کارگشا بود.

 

هم افزایی فرصت های آموزش ترافیک در کانون مسجد

 

کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران از مراکز فرهنگی و هنری پیشگام در حوزه ارتقا فرهنگ ترافیک بوده که بیشتر بر روی کودکان و نوجوانان سرمایه گذاری کرده و با طرح های نوین این موضوع را به مرحله اجرا رساند.

در این مرکز قشر موثر هدف قرار گرفته و روش های نوین و هنری برای ارتقا فرهنگ ترافیک مدنظر است، از این رو اثرگذاری کار بیش از دیگر روش ها بوده است.

 

اجرای تئاتر با موضوع فرهنگ ترافیک، تولیدات چند رسانه ای، آموزش عمومی و جشنواره ربوترافیک از جمله اقدامات اثرگذاری جدید برای فرهنگ ترافیک می باشد.

همکاری بین بخشی برای ارتقا فرهنگ ترافیک با محور کانون مسجد

 

ادارات و نهادهای خدماتی و اجرایی در برگزاری این رویداد با کانون همکاری می کنند که پلیس راهنمایی و رانندگی، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسات مردم نهاد، شهرداری، تشکل های مدنی، نهادهای اقتصادی و اجتماعی و رسانه ها از جمله مراکز است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تیران و کرون گفت: یکی از طرح های موثر آموزش فرهنگ ترافیک اجرای طرح های هنری و نمایشی در انتقال پیام می باشد.

بهنام پاکدامن افزود: طرح ربوترافیک یک روش نوین در آموزش ترافیک است که از آن حمایت می شود و این جشنواره سالانه برگزار می شود.

 

اقدامات کارآمد کانون امام حسن مجتبی در کاهش ناهنجاری های اجتماعی

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: کانون امام حسن مجتبی در کاهش ناهنجاری های اجتماعی اقدامات کارآمد بوده و مورد حمایت دستگاه های اداری قرار می گیرد.

علی معینی افزود: در هر دوره از جشنواره ربوترافیک و طرح های فرهنگ سازی، جمعی از نوجوانان و کودکان آموزش های لازم را فرامی گیرند.

وی ادامه داد: قشر کودک و نوجوان مخاطب اصلی کانون فرهنگی وهنری امام حسن مجتبی(ع) تیران بوده و همین موضوع منجر به کارآمدی فعالیت ها است.

کد خبر 1254374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha