اعیاد شعبانیه، فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ اسلامی است

امام جمعه آران و بیدگل گفت: اعیاد شعبانیه فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ اسلامی و پاسداشت و تکریم انسان های فداکاری است که تحقق ارزشمندترین مفاهیم الهی را در باور و گفتار و رفتار، سرلوحه زندگی خود قرار داده اند.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با تبریک حلول ماه شعبان و موالید این ماه گفت: ماه مبارک شعبان المعظم، مزین به میلاد اولیاء الهی است که با تلالو نورانی خود، موجب طلوع تشیع در قلب مومنین و روشنی بخش دل های پارسایان خداجویند.

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: سومین روز مبارک شعبان، جلوه ای با شکوه از تاریخ هستی است که چشم تاریخ و بشریت به انوار اختر درخشان وجود سالار آزادگان، حضرت اباعبداله الحسین ع روشن شد. به یمن این مناسبت خجسته، حضرت امام خمینی ره در تکریم و نکوداشت سلحشورترین نیروهای پاسدار اقتدار و عظمت اسلام و انقلاب ایران، این روز را روز پاسدار به یادگار گذاشت.

 

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: روز پاسدار، روز تجلیل از مقام والای دلاورمردانی است که نقش بی‌بدیل خویش را در ایجاد و حفظ امنیت و آرامش کشور در برهه‌های گوناگون از حیات طیبه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به منصه ظهور رسانده‌اند.

 

وی افزود: حماسه و ایثارگری های امام حسین (ع) در روز عاشورا و در دشت کربلا، سرآغاز حرکتی عظیم شد که با اتکا به پشتوانه معنوی اسلام را زنده نگاه داشت و در عرصه گیتی شناساند و امروز موج بیداری اسلامی با تمسک به آن حماسه عاشورایی مرزهای منطقه و جامعه جهانی را درنوردیده است و عشق به اهل بیت (ع) را نه تنها در دل مسلمانان بلکه در دل تمامی آزادگان جهان نهادینه کرده است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل ادامه داد: در تاریخ بی نظیر انقلاب اسلامی سپاه پاسداران در پرتو فرهنگ متعالی مکتب عاشورا و با منش حسینی، توانست ادامه دهنده مسیر حماسه حسینی در فتح قله های کربلایی باشد و رشادت ها و حماسه آفرینی های آنان در طول ۸ سال دفاع مقدس بعنوان برگی زرین در دفتر خاطرات ملت ثبت و هرگز از اذهان مردم شریف ایران پاک شدنی نیست و امروزه نیز با خاستگاه اجتماعی و مردمی درعرصه های متنوع دفاعی، فرهنگی، تولید علم و فناوری و حتی در بحران های طبیعی همچون سیل و زلزله با حضور فداکارانه، فعالانه و خستگی ناپذیر خود، امنیت ، استقلال، عزت و سرافرازی را در میهن عزیز اسلامی برقرار و پایدار نموده اند.

 

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: چهارم شعبان نیز مصادف با خجسته میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) است که صحنه کربلا را تجلیگاه عشق، ایثار و جانبازی کرد و این روز به نیکویی روز جانباز نام گرفته است.

 

وی افزود: این اعیاد خجسته فرصتی مغتنم  برای ترویج فرهنگ اسلامی و پاسداشت و تکریم انسان های فداکاری است که تحقق ارزشمندترین مفاهیم الهی را در باور و گفتار و رفتار، سرلوحه زندگی خود قرار داده اند.

کد خبر 1254376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha