بصیرت پشتوانه وفاداری حضرت ابالفضل العباس(ع) بود

حجت‌الاسلام مدنی گفت: وفاداری حضرت ابالفضل العباس علیهم‌السلام پشتوانه‌ای داشته و آن پشتوانه بصیرت ایشان بود زیرا بدون این مولفه انسان نمی‌تواند به چنین مقامی دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام محمد مدنی - خطیب و کارشناس مذهبی- شامگاه جمعه( ۵ اسفند) در برنامه کریمانه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: ماه شعبان در بین ماه‌های سال از امتیازات زیادی برخوردار است.

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در ماه خجسته شعبان ماه رسول الله(ص) دعاهای مخصوصی وارد شده است عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) این ماه را به عنوان مقدمه ورود به ماه مبارک رمضان بسیار تعظیم می‌کردند بنابراین روزهای آن را به روزه‌داری و شب‌هایش را به شب بیداری مشغول بودند.

 

مدنی با بیان اینکه ماه شعبان اصولاً ماه دعا، توسل، روزه داری، شب زنده‌داری و ماه صلوات است اذعان کرد: مقدمه ماه شعبان با سه ولادت بسیار باعظمت یعنی ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابالفضل العباس (ع) و ولادت امام سجاد (ع) همراه است که این ماه را بسیار خاص و ویژه می‌کند.

 

وی با اذعان به اینکه شب ولادت حضرت ابالفضل العباس (ع) به شب وفاداری معروف است افزود: حضرت اباالفضل العباس ( ع)در مقام وفاداری به ولایت کاملا ذوب شده بود و در برابر امام زمانش از خود گذشتگی نشان داد و ایثار کرد و تا آخرین قطره خون از صاحب ولایت دفاع کرد.

 

این کارشناس مذهبی حضرت ابالفضل العباس (ع) را اسوه وفا ذکر کرد و گفت: وفاداری حضرت ابالفضل العباس (ع) پشتوانه‌ای داشته و آن پشتوانه بصیرت ایشان بود زیرا بدون این مولفه انسان نمی‌تواند به چنین مقامی دست پیدا کند. 

 

مدنی ایمان استوار را شاخصه دیگر حضرت ابالفضل العباس (ع) دانست و ابراز داشت: وجود مبارک حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در حکمت و در شهر علم است که حضرت ابالفضل العباس (ع) در پیشگاه چنین پدری زانو زد و علم، فقه و تفسیر را آموخت.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت ابالفضل العباس (ع) در راه خداوند جهاد کرد و در این مسیر سختی‌ها و‌ امتحانات زیادی را متحمل شد اما از این امتحانات الهی موفق بیرون آمد.

 

کد خبر 1254421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha