پروژه سپاه برای آبرسانی به ۷۱۱ روستای استان گیلان

سرهنگ منشوری گفت: سپاه قدس گیلان پروژه آبرسانی به ۷۱۱ روستا به میزان ۷۰۰ کیلومتر را در شهرستانهای رشت، تالش، آستارا، خمام، رودبار و‌ سیاهکل اجرایی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، احمدرضا منشوری- معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان- شامگاه جمعه ( ۵ اسفند) در گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: وظیفه سپاه طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی به صورت خاص دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است. 

 

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در اصل ۱۵۱ قانون اساسی دولت موظف به آموزش آحاد مردم شده است عنوان کرد: سپاه در بخش حفاظت عام وظیفه دارد آحاد مردم را آموزش دهد در حالیکه حفاظت خاص تنها به عهده خود سپاه نهاده شده است. 

 

منشوری با تاکید بر اینکه سپاه برای خود حدودی را جهت پاسداری از انقلاب اسلامی ترسیم نکرده و تا مرز شهادت پیش می‌رود تصریح کرد: از زمان پیامبر اکرم(ص) تا امام حسن عسکری علیهم السلام همه برای اسلام فدا شدند بنابراین سپاه هم با تأسی از همین مکتب در سیره و روش خود عمل می‌کند.

 

وی اذعان کرد: توان بازدارندگی سپاه در حد هوا و فضا ، زمین و دریا هم اینک به گونه‌ای است که شاخص‌های آن کاملا مشخص است از طرفی رهبری هوشمندانه امام راحل و مقام معظم رهبری، تجربه به دست آمده در هشت سال دفاع مقدس و روی آوردن به علم و فناوری، قدرت و سطح بازدارندگی سپاه را دو چندان کرد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان شبکه سازی نیروهای مقاومت و نهادینه کردن فرهنگ مقاومت در منطقه را از دیگر دستاوردهای سپاه خواند و افزود: ساختار مکتبی و عقیدتی نهاد سپاه، آن را از مابقی نیروهای مسلح کشورهای دیگر متمایز کرده است.

 

منشوری اطاعت محض از ولی فقیه، عمل به احکام دین، شهادت، تعبد، خدمت به مردم، اخلاق و اخلاص را از دیگر شاخص‌های یک پاسدار ذکر کرد و ابراز داشت: ارگانی که گذشته آن امام حسین علیه السلام، حال آن ولی فقیه و آینده آن امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف است قطعا باید مکتبی و عقیدتی فکر کند.

 

وی ضمن اشاره به هراس روزافزون کشورهای غربی و استکبار از نفوذ منطقه‌ای و جهانی جمهوری اسلامی افزود: سپاه عملا نشان داده که در مقابل استکبار جهانی استوار ایستاده است و مقاومت کرده به همین علت فشارهای دشمن علیه این نهاد افزایش پیدا کرده است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه غرب با اسلام مقتدر مشکل دارد  اذعان کرد:‌ سپاه پاسداران با عملیات‌های بزرگی که در منطقه انجام داده قطعا مورد شماتت دشمن قرار گرفته است همچنین شکست‌های پی در پی آمریکا در منطقه به دلیل نفوذ گسترده سپاه بوده و به همین خاطر دشمن نمیخواهد چنین نیرویی وجود داشته باشد.

 

منشوری با تاکید بر اینکه کشور و منطقه پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی مختصات جدیدی پیدا کرده است اظهار داشت: وقتی راه درست باشد و نیت‌ها خالص، بدون شک چنین راهی با شهادت یک نفر متوقف نخواهد شد بلکه با شهادت فردی نظیر حاج قاسم سلیمانی به سوی یک رشد و آگاهی بیشتری حرکت می‌کند. 

 

وی یادآور شد: پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی وحدت و همبستگی و سیاستها و باورهای ما مستحکم تر شد، مرزهای عقیدتی گسترش پیدا کرد و مختصات جغرافیایی مقاومت بیشتر شد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در ادامه محرومیت زدایی را از جمله رویکردهای سپاه ذکر و اضافه کرد: از مهمترین پروژه‌های محرومیت زدایی سپاه میتوان به پروژه آبرسانی به ۷۱۱ روستا به میزان ۷۰۰ کیلومتر در شهرستانهای رشت، تالش، آستارا، خمام، رودبار و‌ سیاهکل اشاره کرد.

 

منشوری تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه بزرگ آبرسانی از تیرماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده و باید در مدت ۳۰ ماه به پایان برسد و تاکنون نیز ۱۴۰ کیلومتر از مسیر آن در ۴۰ روستا افتتاح شده است از طرفی در همین راستا ۳۱ حلقه چاه، ۴۸ عدد مخزن آب و ۴۸ مورد ایستگاه پمپاژ آب هم باید ایجاد شود.

 

وی عنوان کرد: ساخت فاز سوم مسکن محرومان به عدد ۵۰۰ واحد پروژه دیگر سپاه در بخش محرومیت‌زدایی است که تاکنون تعدادی از این واحدها افتتاح شده و مابقی در حال انجام است.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان از ساخت یادمان شهدای دانشگاه پیام نور رشت و حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) رشت خبر داد و گفت: این پروژه در حال حاضر مراحل پایانی ساخت خود را می‌گذراند همچنین تکمیل حرم مطهر خواهر امام رشت  پروژه دیگری است که در دستور کار سپاه قرار داشته و در حال اتمام است.

 

منشوری ابراز داشت: پروژه ۱۳ کیلومتر مسدود سازی مرز به تازگی توسط سپاه شروع شده و تاکنون ۵۰۰ متر آن اجرایی شده از طرفی توزیع ۲۲۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های کم برخوردار در استان گیلان اقدام دیگری بود که توسط سپاه قدس گیلان اجرایی شد.

کد خبر 1254423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha