صلواتیان از برگزاري مراسم احياي نيمه‌شعبان و ميلاد حضرت وليعصر(عج) در ۱۵ مسجد استان همدان خبر داد و گفت: مراسم احیای میلاد منجی عالم بشریت در روایات مانند احیای شب قدر خوانده شده است.

مهدی صلواتیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان همدان ، یکی از برنامه‌های مهم در راستای آشنایی جوانان با فرهنگ مهدوی را برگزاری مراسم احیای میلاد  امام عصر (عج) دانست و گفت: مراسم احیای میلاد منجی عالم بشریت در روایات مانند احیای شب قدر خوانده شده است.

 

مسئول ستاد اعتکاف استان همدان با اشاره به اینکه در مرکز همدان دو مسجد جامع و مهدیه برگزاری این مراسم معنوی و با شکوه را برعهده خواهند داشت، خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان‌ها نیز مساجد جامع برگزاری این مراسم را برعهده گرفته‌اند.

 

وی هدف از برگزاری مراسم احیای میلاد حضرت ولیعصر(عج) را آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ مهدویت و وظیفه منتظران دانست و گفت: تنها راه نجات بشریت فرهنگ انتظار و اندیشه مهدویت است.

 

وی، منظور از انتظار امام زمان را انتظار برای تحقق تمام خوبی‌ها توصیف کرد و عنوان داشت: منتظران باید خودشان را برای تحولی بزرگ آماده ساخته و شاخصه‌های یک انسان مبارز برای تشکیل حکومت جهانی حضرت ولی‌عصر(عج) در خود بپرورانند.


مسئول ستاد اعتکاف استان همدان ادامه افزود: یاران امام زمان (عج)  افرادی خودساخته، خود‌شناس، خدا‌شناس و دشمن‌شناس هستند و یکی از اقداماتی که می‌تواند این ویژگی را در افراد بپروراند احیا و شب زنده‌داری است.
 

صلواتیان اظهار داشت: مراسم معنوی اعتکاف علاوه بر اینکه فرصت انس، خلوت و رفاقت با خدا را فراهم می کند موجب استفاده حداکثری با حلقه ها و نشست های بصیرتی با محوریت جهاد تبیین می شود که مهمترین اصل و نیاز جامعه و مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

 

وی در ادامه به  برپایی ۶۰ موکب فرهنگی در روز نیمه شعبان در بلوار ارم همدان اشاره کرد و گفت: همزمان با روز نیمه شعبان مراسم شاد پیمایی در صبح این روز با حضور خانواده ها برگزار می شود.

 

گفتنی است، در مراسم اعتکاف ماه رجب ،   ۱۱۰ مسجد استان به مدت سه روز میزبان ۱۲ هزار نفر معتکف بودند.

کد خبر 1254452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha