جشن‌های اعیاد شعبانیه با مدیریت مردم برگزار خواهد شد

حجت‌الاسلام سادات گفت: جشن‌های اعیاد شعبانیه با مدیریت مردم در تمام نقاط استان کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد سادات-رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان- صبح شنبه(۶ اسفند ماه) در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های شعبانیه اظهار کرد: مهدویت روح حاکم بر اندیشه اسلامی است و از جایگاه بالایی در آموزه های دینی برخوردار است.

 
وی افزود: تمامی ادیان توحیدی و غیرتوحیدی بر منجی آخرالزمان توافق دارند چرا که بحث انتظار مطابق با فطرت و قانون تکامل بشر است و از این رو فرهنگ مهدویت از درجه اهمیت بسیار بالایی در همه اعصار برخوردار است.

 
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: متاسفانه تا کنون از ظرفیت بسیار بالای فرهنگ مهدویت استفاده کافی نشده است چرا که می توان با تبیین صحیح تر در این حوزه برای وحدت بین مسلمانان و ایجاد و تحکیم امت واحد و دین واحد بهره گرفت.

 

حجت‌الاسلام سادات گفت: جشن‌های نیمه شعبان باید از حالت مناسبتی خارج شده و تبدیل به یک جریان در سطح جامعه شود و خود مردم مدیریت این جشن‌ها را بر عهده بگیرند و دستگاه‌های فرهنگی باید در جهت تحقق این مهم رویکرد تسهیل گری داشته باشند.

 

وی با اشاره به برنامه های متنوع اعیاد شعبانیه در سطح استان افزود: جشن‌های نیمه شعبان در مساجد، اماکن متبرکه و سطح محلات برگزار می گردد و نورافشانی و آذین بندی معابر، اعطای کمک‌ها مومنانه به تعداد دو هزار مورد، برگزاری نشست‌های بصیرتی با موضوع خانواده، سبک زندگی مهدوی و انقلاب اسلامی و مهدویت با رویکر امید آفرینی و همچنین پاسخ به شبهات در قالب نشست‌های تخصصی در مدارس و دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های این ایام خواهد بود.
 

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان در پایان افزود: در شب نیمه شعبان نیز مراسم بزرگی به عنوان برنامه شاخص با حضور آحاد مردم در مهدیه بزرگ سنندج برگزار خواهد شد که برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص اطلاع رسانی و اجرای مناسب این برنامه نیز در دستور کار خواهد بود.

کد خبر 1254470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha