پیگیری رفع آسیب‌های اجتماعی زنان به دلیل اهمیت جایگاه مادری در خانواده

مریم السادات طباطبایی با تاکید بر لزوم پیگیری رفع آسیب‌های اجتماعی زنان به دلیل اهمیت جایگاه مادری در خانواده؛ برنامه‌های در دست اقدام حوزه کاری خود را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، مریم السادات طباطبایی، ظهر شنبه (۶ اسفند) در جلسه ای که به منظور برنامه ریزی در خصوص مسائل و آسیب‌های حوزه زنان و خانواده با حضور جمعی از مدیران و مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها اجرایی استان در استانداری برگزار شد؛ رکن اصلی در تربیت و انتقال ارزش‌ها به نسل های بعدی را مربوط به مادر دانست.
 

 

سرپرست اداره کل بانوان و خانواده استانداری کرمان یکی از دغدغه های اصلی این اداره کل را اعتیاد زنان دانست و از پیگیری برای راه‌اندازی مرکز " تی‌سی" به منظور ترک اعتیاد بانوان خبر داد و افزود: مکان این مرکز توسط شهرداری و بخشی از تجهیزات آن توسط بهزیستی تامین شده اما برای تجهیز و راه اندازی کامل این مرکز نیاز به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان است.

 

 

وی ادامه داد: در کشور دو مرکز تی‌سی در خرمشهر و کرج راه اندازی شده و در صورت همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها در تامین تجهیزات؛ این مرکز در اردیبهشت ماه در استان راه اندازی خواهد شد.

 

 

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان افزود: ظرفیت این مرکز ۴۰ نفر خواهد بود و ضمن ترک اعتیاد بانوان، دوره های آموزشی در زمینه های فنی و حرفه ای نیز برای آنان برگزار خواهد شد.

 

 

وی همچنین از تدارک جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان برای آزادی هشت بانوی جرائم غیرعمدِ زندان های استان خبر داد و افزود: برای آزادی این افراد ۸۰۰ میلیون تومان نیاز است که از همه دستگاه‌های اجرایی استان تقاضا داریم با توجه به اهمیت نقش مادر در خانواده نسبت به آزادی این زندانیان همکاری کنند.

 

 

طباطبایی ادامه داد: به منظور حمایت از طرح صیانت و جوانی جمعیت نیاز است در خصوص جهیزیه و ازدواج آسان جوانان قدم برداشته شود و خوشبختانه در استان کرمان این  پتانسیل وجود دارد تا برای تامین جهیزیه زوج های جوان اقدام کرد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: تامین جهیزیه زوج های نیازمند فقط وظیفه کمیته امداد و دستگاه های متولی نیست گرچه دستگاه های متولی تامین جهیزیه در استان از جمله کمیته امداد در این زمینه موفق عمل کرده اند اما نیاز است دیگر دستگاه ها نیز پای کار بیایند.

کد خبر 1254508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha