انتشار ویدیویی در شبکه های اجتماعی از دوربین های مسجدی در سوریه که لحظه زلزله را ثبت کرده است

دوربین های مداربسته لحظه وقوع زلزله را هنگام نماز جماعت در داخل مسجدی در سوریه ثبت کرده است که این ویدیو در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، فعالان سوری در شبکه های اجتماعی یک کلیپ ویدیویی را که توسط دوربین مدار بسته در داخل یک مسجد رصد شده بود، پخش کردند که لحظه زلزله 20 فوریه در این منطقه را نشان می دهد.

 

این ویدیو اولین لحظات زلزله را از داخل مسجد الروضه در شهرک الجانودیه در غرب ادلب در شمال غرب سوریه در حالی که نمازگزاران در حال اقامه نماز جماعت بودند، به تصویر می کشد.

 

این تصاویر نشان می ‌دهد که مسجد هنگامی که نمازگزاران در حالت ایستاده هستند، می ‌لرزد و بیشتر نمازگزاران بلافاصله از مسجد فرار می‌ کنند و برخی دیگر با صدای تکبیر به ستون‌ های مسجد پناه می ‌برند.

 

در ششم فوریه دو زمین لرزه جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند که اولی 7.7 درجه و دومی 7.6 درجه بود و به دنبال آن هزاران پس لرزه شدید رخ داد که علاوه بر ویرانی های عظیم، بیش از 50 هزار نفر را در این دو کشور جان باختند.

 

دوشنبه گذشته آژانس بلایای طبیعی و اضطراری ترکیه (AFAD) اعلام کرد که دو زمین لرزه جدید در ایالت جنوبی هاتای رخ داده است که اولی به بزرگی 6.4 در منطقه دفنا و دومی به بزرگی 5.8 در منطقه سمندگ رخ داده است.

کد خبر 1254534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha