همایش ملی  مهدویت و انقلاب اسلامی  در زاهدان

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت دهه مهدویت ۶۴ عنوان برنامه در سیستان و بلوچستان برگزار می شود که شاخص ترین آن همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی است.

موسی شهرکی - مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود سیستان و بلوچستان- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت:  طبق سنوات قبل  در  ایام دهه مهدویت با رایزنی و  مشورت با دستگاه های فرهنگی و اجرایی استان،  برنامه هایی را تدوین و به ادارات ابلاغ شده است.

 

وی افزود: امسال به مناسبت دهه مهدویت ۶۴  عنوان برنامه در سیستان و بلوچستان برگزار می شود، افزود: یکی از مهمترین برنامه های دهه مهدویت که به صورت ملی برگزار می شود، همایش ملی  مهدویت و انقلاب اسلامی است؛ این همایش در ۹ اسفند در شهر زاهدان در سالن فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

 

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود سیستان و بلوچستان یادآور شد: این همایش یکی از  رویدادهای مهم اعتقادی و دینی جمهوری اسلامی  در مقوله مهدویت است که با پشتیبانی و حمایت های  بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود کشور، نماینده ولی فقیه و استانداری و قرارگاه قدس منطقه ای نیروی زمینی  و نیز جمعی زیادی از نهادهای استانی و کشور  تدارک دیده دشده است.

 

شهرکی با بیان اینکه  مهدویت یکی از اعتقادات دینی  مسلمان است، گفت: مهدویت ریشه در آیات قرآن دارد و روایات متعددی  از لسان نبی مکرم اسلام و ائمه معصومین در مورد مهدویت آمده است. 

 

وی افزود: اعتقاد به مهدویت و باور به آن  در حرکت های ظلم ستیزانه  در دوران معاصر ایران نقش بسزایی داشته است؛  از جنبش تنباکو تا اوج آن که انقلاب اسلامی است با تکیه و  بر اساس معارف مهدویت شکل گرفت.  

 

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاثیری که مهدویت در پیروزی انقلاب اسلامی داشت سبب شد تا دولت های استبدادگر  توجه ویژه به مهدویت داشته باشند  و راجع به مهدویت ورود پیدا کنند و مراکز علمی و دانشگاهی آنان مهدویت پژوهی ودولت های آنان مهدی ستیزی  را آغاز کردند.

کد خبر 1254609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha