وقتی صهیونیست‌ها از نمایشگاه کودکان غزه در بیمارستان لندن هم نمی گذرند

یک بیمارستان در لندن پس از شکایت موسسه بریتانیایی حامی رژیم صهیونیستی، نمایشگاه آثار هنری طراحی شده توسط دانش آموزان فلسطینی غزه را جمع آوری کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «میدل ایست آی»، یک بیمارستان در لندن پس از شکایت موسسه بریتانیایی حامی رژیم صهیونیستی، نمایشگاه آثار هنری طراحی شده توسط دانش آموزان فلسطینی غزه را که در این بیمارستان به نمایش درآمده بود، جمع آوری کرد.

 

این اقدام در پی آن انجام شد که گروه «وکلای بریتانیا برای اسرائیل» شکایت نامه ای ارائه داد مبنی بر اینکه این آثار هنری باعث می شود برخی بیماران یهودی احساس آسیب پذیری و قربانی بودن کنند.

 

این اثر هنری شامل بشقاب های تزئین شده همراه با تصاویری است که با عنوان «عبور از مرزها؛ جشنواره بشقاب ها» در ورودی بخش کودکان در بیمارستان نمایش داده شد.

 

گروه وکلای بریتانیا برای اسرائیل در این شکایت اعلام کرد که برخی از این آثار هنری، فلسطین را به‌گونه‌ای نشان می‌دهد که کل منطقه اسرائیل را پوشش می‌دهد.

 

بر اساس گزارش «میدل ایست آی»، دانش آموزان دو مدرسه که توسط «آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین» (آنروا) در غزه اداره می‌شود، این تصاویر هنری را طراحی کردند.

 

تصاویر طراحی شده از سوی دانش آموزان فلسطینی سپس  بر روی بشقاب ها حک شد و در بیمارستان لندن به نمایش درآمد.

 

در توضیح یکی از نقاشی‌ها آمده است که شاخه زیتون نماد صلح است و برای بیان آرزوی یک کشور مستقل فلسطینی استفاده می شود.

 

تصویر روی یکی از بشقاب ها قبه الصخره را با پرچم بزرگ فلسطین نشان می‌دهد به این معنا که بیت‌المقدس بخشی از کشور فلسطین خواهد بود.

 

قبه الصخره و مسجد الاقصی در شرق بیت المقدس قرار دارند، منطقه ای که از سال 1967 در حقوق بین الملل به عنوان سرزمین های اشغالی شناخته شده است.

 

اسرائیل از زمان پیروزی حماس در انتخابات پارلمانی در سال 2006، محاصره زمینی، هوایی و دریایی را بر غزه تحمیل کرده است. محاصره و چندین عملیات نظامی اسرائیل علیه غزه هزاران غیرنظامی فلسطینی از جمله کودکان را کشته و بسیاری از کودکان نیز دچار اختلالات ناشی از استرس شده اند.

کد خبر 1254642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha