تعلیم و تربیت عبادی و اخلاقی اولویت فعالیت‌های امور تربیتی است/ برگزاری ۱۶ اجلاسیه نماز در کردستان

ناظمی جلال گفت: تعلیم و تربیت عبادی و اخلاقی بعنوان یکی از ساخت‌های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از اولویت‌هاب امور تربیتی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، هاشم ناظمی جلال _مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان_  صبح یکشنبه (۷ اسفندماه) در جمع اصحاب رسانه استان با تبریک سالروز هفته امور تربیتی اظهار کرد: هشتم اسفند ماه سالروز تشکیل امور تربیتی به دستان شهیدان رجایی و باهنر است که بعد از گذشت چهل سال از تاسیس امور تربیتی، بخشی از مشکلات حوزه دانش‌آموزی، به کم توجهی در حوزه امور تربیتی برمی‌گردد.

 

وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین به تعلیم و تربیت شش ساحته پرداخته شده است، افزود: بسیاری از این ساحت‌ها باید در امور تربیتی مورد توجه قرار گیرد که تعلیم و تربیت عبادی و اخلاقی از جمله این ساحت‌هاست.

 

ناظمی جلال عنوان کرد: احیا و پویا بودن حوزه امور تربیتی منجر به دستیابی به ساحت‌هاش شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: استفاده از نیروهای پرورشی، توجه به کیفیت‌بخشی برنامه‌ها، فرهنگسازی و توجه به گفتمان پرورشی با شعار «همه در تربیت سهیم هستیم» باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به تعداد نیروهای حوزه پرورشی استان کردستان افزود: ۷۶۰ معاون پرورشی، ۳۴۰ مربی و ۴۲۱ مشاور پرورشی در مدارس استان فعالیت دارند.

 

ناظمی جلال، وجود هشت اردوگاه، ۲۹ کانون فرهنگی و ۱۸ دارالقرآن کریم را ظرفیتی برای ارتقای فعالیت‌های امور تربیتی در استان خواند و اضافه کرد: ۸۶۵ معلم تربیت بدنی، ۱۹۱ مراقب سلامت و ۶۲ سالن ورزشی در اختیار آموزش و پرورش استان است.

 

وی بیان کرد: در راستای طرح شهید سلیمانی نیز ۳۵ چمن مصنوعی با ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و هفت سالن ورزشی در حال تکمیل است که بخشی از آن در دهه فجر افتتاح و مابقی سال آینده در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان یادآور شد: در هفته امور تربیتی برنامه‌های مختلفی از جمله گردهمایی مربیان، ارائه دستاوردهای امور تربیتی، دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه سنندج و برگزاری گروههای جهادی و تربیتی در استان اجرا خواهد شد.

ناظمی‌جلال اضافه کرد: بیست و دومین فراخوان پرسش ملی ریاست جمهوری با شرکت یازده هزار دانش‌آموز، برگزاری جشنواره معلمان هنرمند، تجهیز کتابخانه‌های آموزشگاهی، اجرای۱۲ اردوی نمادین راهیان نور، شرکت یکهزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در امور فرهنگی از جمله اقدامات انجام شده در استان به شمار می‌رود.

 

وی برگزاری جشن تکلیف دختر و پسر، برگزاری کمیته گردهمایی حوزه‌های علمیه، تجهیز دارالقرآن‌ها، برگزاری مسابقات قرآن و عترت، برگزاری طرح کشوری مصباح‌الهدی، برگزاری آزمون حفظ قرآن کریم، برگزاری ۱۶ اجلاسیه نماز در شهرستان‌ها و مناطق و کسب ۱۴ رتبه برتر درس‌هایی از قرآن را از برنامه‌های آموزش و پرورش استان در یکسال اخیر برشمرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان اضافه کرد: تحت پوشش قرار دادن مدارس حاشیه شهر مریوان و ارائه مشاوره، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی، ارائه خدمات به تعداد دو هزار و یکصد نفر، تحت پوشش قرار دادن ۲۲۲ مدرسه با بیش از ۲۸ هزار دانش‌آموز نیز از دیگر فعالیت‌های حوزه امور تربیتی در استان کردستان طی یکسال اخیر بوده است.

 

اجرای پویش مربی خوب من در کردستان
طیبی‌راد_معاون پرورشی آموزش و پرورش کردستان_ نیز در این نشست اظهار کرد: همایش طلایه‌داران امور تربیتی به منظور تجلیل از معلمان پرورشی برگزار می‌شود.

 

وی از اجرای پویش تجلیل از مربی پرورشی با عنوان «پویش مربی خوب من»  خبر داد و گفت: اداره یک روز مدرسه با شورای دانش‌آموزی، برپایی نمایشگاه خلاقیت دانش‌آموزی، جنگ شادی و اجرای تئاتر و برگزاری مسابقه نقاشی همگانی برای دانش‌آموزان ابتدایی اجرا می‌شود.

کد خبر 1254646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha