کانونی مسجدی که حامی زنان سرپرست خانوار است

کانون فرهنگی‌هنری «امام‌سجاد(ع)» از کانون‌های فعال در خدمت‌رسانی به محرومان است؛ پوشش حمایتی ماهانه از ۶۸ خانواده سالمند و نیازمند و ایجاد اشتغال برای بانوان سرپرست خانوار از طریق همکاری با وزارت کار، ازجمله خدمات آن است.

«رضا آقامحسنی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و فعالیت های کانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع) شهرری اظهار کرد: تعامل با مدارس یکی از برنامه های کانون است که در این راستا با چهار مدرسه دخترانه و پسرانه برنامه های مشترک فرهنگی، مشاوره ای، ورزشی و اجتماعی اجرا می کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع) شهرری با بیان اینکه کمک رسانی به محرومان یکی دیگر از رویکردهای این کانون است، تصریح کرد: در گذشته ۱۲۰ خانواده محروم و نیازمند تحت پوشش کانون بودند که خوشبختانه، توانستیم برای سرپرست ۵۲ خانواده نیازمند اشتغال ایجاد کنیم و این خانواده ها دیگر نیازمند کمک رسانی ما نیستند و در حال حاضر ۶۸ خانواده محروم که سالخورده و دارای معلول هستند، تحت پوشش کانون قرار دارند و به صورت ماهیانه بسته های معیشتی به ارزش یک میلیون تومان میان آنها توزیع می شود.

 

آقامحسنی به همکاری کانون فرهنگی هنری «امام سجاد(ع)» با وزارت کار و امور اجتماعی اشاره کرد و گفت: با برگزاری دوره های آموزش خیاطی و گلدوزی برای تعدادی از بانوان سرپرست خانوار اشتغال در منزل ایجاد کردیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد(ع) با اشاره به توسعه و ترویج مفاهیم صحیفه سجادیه به عنوان یکی از رویکردهای این کانون، ابراز کرد: با برگزاری مسابقه کتابخوانی از صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد(ع) تلاش کردیم در ترویج معارف حضرت زین‌العابدین(ع) میان نوجوانان و جوانان گام برداریم، ضمن اینکه همه ساله در سالروز ولادت آن حضرت(ع) اقدام به برگزاری مراسم جشن، سخنرانی و برپایی ایستگاه صلواتی و اطعام می کنیم.

 

آقامحسنی خاطرنشان کرد: موکب سیدالکریم(ع) کانون نیز در مناسبت های مذهبی برپا می شود به طوری که سال گذشته در دهه پایانی ماه صفر در مشهد مقدس در خیابان ۳۲ امام رضا(ع) پنج هزار غذای گرم توزیع کردیم. 

کد خبر 1254652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha