شهر لنگرود با افلاکیان خاک نشین معرفی شود

حجت‌الاسلام نقوی با بیان اینکه ‌به جای معرفی شهر پرافتخار لنگرود به چای، برنج بهتر است با افلاکیان خاک نشین معرفی شود، گفت: بعد از سرود سلام فرمانده رسالت ویژه تری بر روی دوش مردم لنگرود قرار گرفته و این افتخار آفرینی ها استمرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام مهدی نقوی - امام‌جمعه شهرستان لنگرود- در جلسه هماهنگی بزرگداشت سردار همیشه قهرمان" شهید حسین املاکی" که امروز ( یکشنبه، ۷ اسفند) در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: ملت ما همیشه پای دین، انقلاب، ارزش ها و آرمان های شهدا هستند، ماندند و خواهند ماند.

امام جمعه شهرستان لنگرود با بیان اینکه ملت ایران در طول تاریخ بعد از اسلام همیشه مورد توجه اهل بیت(ع) بوده، تصریح کرد: اهل بیت رسالت و مسئولیت بزرگی بر دوش ملت ایران برای زمینه سازی ظهور قرار دادند که فرمودند مردی از مشرق زمین قیام خواهد کرد و با او مردانی مثل پاره های آهن هستند و برای امام عصر(عج) زمینه را برای حکومت جهانی و عدالت گستری فراهم می کنند.

وی با اشاره به اینکه ملت ما در ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن دنیا را مبهوت کردند، خاطرنشان کرد: ملت ما در میدان معرکه واقعا رسالت و ماموریت بزرگ خود را به بهترین شکل ممکن ایفا و حرکت بزرگ جهانی و نقش ملت ایران در این عرصه و میدان دیده می‌شود.

حجت الاسلام نقوی ادامه داد: ۴۴ سال است ملت ایران در برابر همه توطئه ها و عداوت ها ایستاده و جنگ بر مبنای اقتصاد و معیشت که در جریان است ملت ما چقدر اهل بصیرت و  پابند به آرمان های شهدا هستند که در سخت ترین شرایط زندگی می کنند اما همراهی می کنند.

وی با بیان اینکه از این مناسبت ها و یادواره ها بیش از اینکه به تاثیر مراسم شهدا به دیگران فکر کنیم، بهتر است به خودمان فکر کنیم اذعان کرد: دعا، حال تضرع، نیاز و توجه است که دائما خود را نیازمند به خدای متعال بداند و شهدا اهل دعا و توجه و ارتباط با خدا بودند و این اساس زندگی و سیره شهدا است.

امام جمعه شهرستان لنگرود با اشاره به اینکه انسان با جدا شدن از خدا ضعیف و ذلیل می شود ، گفت: حال توجه و دعا و ارتباط با خدای متعال هیچ چیز دیگری این قدرت را نمی تواند به انسان ببخشد و انسان با ارتباط با خدا و تقرب به خدا قدرت پیدا می کند.


وی با بیان اینکه ‌به جای معرفی شهر پرافتخار لنگرود به چای، برنج و ابریشم بهتر است با افلاکیان خاک نشین معرفی شود، تصریح کرد: عنوانی برای شهر لنگرود فکر شود. شهر لنگرود بعد از سرود سلام فرمانده باز هم رسالت ویژه تری بر روی دوش مردم لنگرود قرار گرفته و این افتخار آفرینی ها استمرار دارد و عنوانی متناسب با این افتخارات، مفاخر و ارزش ها انتخاب شود.

وی با بیان اینکه اهل قلم بسیاری در شهرستان هستند که اگر به این افراد سوژه داده شود کارهای بزرگی را خلق خواهند کرد افزود: برگزاری محفل شعر با موضوع شهدا و ایثار با محوریت شهدای شاخص شهرستان در دستور باشد. همچنین در شهرستان مکانی تعیین شود که آثار شهدا دیده شود و موزه شهدا فقط متمرکز در استان و مرکز استان نشود و حداقل به صورت منطقه ای ایجاد شود.

حجت الاسلام نقوی، یادمان شهدای گمنام در هر شهرستان را قطب بزرگ فرهنگی و معنوی و انقلابی دانست و خاطر نشان کرد: همه کمک کنند مزار شهدای گمنام شهرستان در برنامه های شهرستان محوریت پیدا کند.

 

کد خبر 1254753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha