نیمه شعبان در رودسر به صورت جشن بزرگ شهرستانی برگزار شود

حجت‌الاسلام روحانی گفت: جشن نیمه شعبان در شهر ولایتمدار رودسر باید به صورت یک جشن بزرگ شهرستانی، با حضور حداکثری مردم و با مشارکت فعال دستگاها و نهادها برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام تقی روحانی - امام جمعه شهرستان رودسر - امروز (یک‌شنبه، ۷ اسفند) در جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی ستاد مهدویت که در دفتر امامت جمعه شهرستان برگزار شد اظهار داشت: به علت انتشار ویروس منحوس کرونا تقریبا دو سال نتوانستیم جشن مهدویت را به شکل مناسب و باشکوهی برگزار کنیم اما امیدواریم با ریشه کنی آن و تلاش دولت خدمتگذاری امسال جشن های میلاد خوبی را شاهد باشیم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه در طول تاریخ تشیع، جشنهای نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) مردمی برگزار شده است عنوان کرد: بعد از جریان اغتشاشاتی که در کشور به راه افتاد همانطور که در ۲۲ بهمن همه مردم برای دفاع اسلام و انقلاب به میدان آمدند باید به نیمه شعبان هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

 

روحانی تصریح کرد: رودسر شهری دیندار و ولایتمدار محسوب می‌شود و لازم است جشنهای نیمه شعبان در آن به صورت یک جشن بزرگ شهرستانی، با حضور حداکثری مردم و با مشارکت فعال دستگاها و نهادها برگزار شود. 

 

وی ضمن ابلاغ نامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به فرمانداری شهرستان رودسر اذعان کرد: برگزاری سلسله نشست‌های تبیین سیره و سبک زندگی مهدوی و پاسخگویی به شبهات حوزه مهدویت در مراکز علمی و فرهنگی از جمله بخشهای این ابلاغیه است که میتوان برای آن با کمک آموزش و پرورش و دانشگاه از هم‌اکنون برنامه‌ریزی کرد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر اجرای تجمعات میدانی، حمایت از اجرای طرح‌های مردمی اطعام مهدوی را از دیگر بخش‌های مورد توجه ستاد هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی ذکر کرد و گفت: در این زمینه هم لازم است از قافله عقب نمانیم و با مشارکت نهاد کمیته امداد امام خمینی (ره) علیه اقدامات لازم را برای اطعام مهدوی همچون سالهای گذشته اجرایی کنیم.

 

روحانی ضمن تاکید بر اجرای بانگ سراسری «یا مهدی ادرکنی» در بلندگوهای مساجد ، حسینیه‌ها و تکایا در شب نیمه شعبان یادآور شد: برگزاری مراسم گلریزان به منظور کمک جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد هم برنامه خوبی است که می‌توانیم در ایام نیمه شعبان و با مشارکت خیران اجرا کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: فراهم آوردن جهیزیه و تشویق خیران به انجام چنین کارهای خداپسندانه‌ای توسط روحانیون عزیز بدون شک علاوه بر اینکه حرکتی بسیار مثبت در ایام جشنهای نیمه شعبان محسوب میشود بلکه برکات فراوانی را برای جامعه به بار خواهد آورد.

کد خبر 1254763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha