امروز؛ آغاز گشت‌های ۲ ماهه سازمان تعزیرات برای  ماه رمضان ۱۴۰۲

اصانلو درباره اقدامات سازمان تعزیرات حکومتی برای ماه مبارک رمضان گفت: گشت‌های مشترک نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۲ از امروز با رمز "یا زهرا " آغاز شده است و دو ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، احمد اصانلو، رییس سازمان تعزیرات حکومتی امروز (دوشنبه ۸ اسفند) در نشست خبری درباره «آغاز طرح نوروز و ماه مبارک رمضان» با بیان اینکه وزارت صمت و وزارت جهاد؛ مسئول اصلی نظارت بر بازار از حیث قیمت گذاری و شبکه های توزیع و حسن اجرای ضوابط قیمت گذاری هستند و اتاق اصناف موظف به نظارت بر مراکز صنفی و سازمان تعزیرات مرجع رسیدگی به تخلفات است، گفت: وظیفه سازمان تعزیرات رسیدگی به تخلفات حوزه کالا و ارز و قاچاق کالا و ارز است و  ۹۵ درصد پرونده های تخلفات کالا و ارز در تعزیرات تشکیل می شود.

 

وی درباره اقدامات این سازمان برای ماه مبارک رمضان گفت: گشت‌های مشترک نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۲ از امروز با رمز "یا زهرا " آغاز شده است و دو ماه ادامه دارد.

 

اصانلو درباره تفاوت های این دوره با دوره های سال گذشته اینگونه توضیح داد: در این دوره روسای شعب در میدان هستند و به جای اینکه در شعبه بشینند خودشان در میدان حضور دارند. همچنین در این دوره تخلفات قابل گذشت نیست و برخورد شدیدی با متخلفان انجام می شود. در این دوره علاوه بر نظارت و بازرسی، حضور گشت های مشترک در کسبه جزء هم برنامه ریزی شده که حضور موثر در مراکز تولید و توزیع داشته باشیم و در قالب شعب ملی قرار است که بر شرکت های واردکننده کالاهای عمده نظارت شود.

 

وی با تاکید بر اینکه سازمان تعزیرات بازرس انفرادی ندارد، گفت: اگر قرار باشد تعزیرات حضور داشته باشد در قالب طرح مشترک با ماشین و آرم مخصوص تعزیرات است و ما بصورت انفرادی کسی به عنوان بازرس تعزیرات نداریم.

کد خبر 1254858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha