تاکنون بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در اردوهای راهیان نور شرکت کردند

سردار سلیمانی، گفت: امسال تاکنون بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در اردوهای راهیان نور شرکت کردند که پیش‌بینی می‌شود در باقی‌مانده سال این تعداد به ۴۰۰ هزار نفر برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، سردار غلامرضا سلیمانی، پیش از ظهر امروز دوشنبه (۸ اسفند) در نشست قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در آبادان، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن اعیاد شعبانیه و ایام ولادت حضرت ولیعصر (عج)، اظهار کرد: در استان‌ها ستادهای هماهنگی و پشتیبانی از راهیان نور با مسئولیت فرمانداران و فرماندهان کل فعالیت خواهند کرد و سپاه‌های استانی نیز در این راه کاروان‌های راهیان نور را همراهی می‌کنند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با بیان اینکه هدف از این نشست، این است که تدابیر رهبر معظم انقلاب در خصوص راهیان نور در مسیر تحقق قرار گیرد، افزود: خوشبختانه تجربیات بسیار خوبی از سالیان گذشته در اختیار داریم و زیرساخت‌های مناسبی نیز تاکنون مهیا شده ولی باید برای توسعه این نرم‌افزار بزرگ انقلاب اسلامی، در بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار، اقدامات وسیع دیگری صورت پذیرد.

 

وی اضافه کرد: از سال گذشته که بیماری کرونا تقریبا وضعیت نسبتا مناسبی در کشور داشته، راهیان نور کار خود را از سر گرفت و استان‌ها زحمات بسیار زیادی کشیدند و در فرصت‌هایی که محقق شده، امسال نیز تاکنون بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر در اردوهای راهیان نور شرکت کردند که در باقی‌مانده سال پیش‌بینی بر این است که این تعداد به ۴۰۰ هزار نفر نیز خواهد رسید. 

 

سردار سلیمانی، با تأکید بر اینکه شرایط فعلی جامعه و نسل جوان ما روشن است، عنوان کرد: این نسل نیاز به ارائه بسته‌های فرهنگی و پشتیانی فکری و نرم‌افزاری دارد که در این راستا یکی از تکیه‌گاه‌های بسیار مستحکم ما راهیان نور است که تاکنون برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این خصوص صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به تلاش برای برنامه‌ریزی و هماهنگی و هم‌افزایی که در مجموعه سپاه استان‌ها برای عملیاتی کردن تدابیر رهبر انقلاب، ابراز کرد: استقبال بسیار خوبی از سوی مردم ایجاد شده و یکی از رویکردهای بسیار مهم این حرکت، بایستی مردمی‌سازی باشد.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ادامه داد: در این راستا حرکت کاروان‌های مردمی و خانوادگی در سال‌های گذشته ایجاد شد و امیدواریم بتوانیم بخشی از برنامه این نرم‌افزار عظیم را به صورت مردم‌پایه در طول سال اجرا کنیم. 

 

وی یاد آور شد: اردوهای راهیان نور، استان‌های متعددی را در بر می‌گیرد که استان خوزستان، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی و استان‌های ساحلی بوشهر و هرمزگان از جمله این اماکن هستند که ظرفیت‌های خوبی بوده و زمینه‌های مناسبی برای گسترش زیرساخت‌ها وجود دارد که امیدواریم با درایت فرماندهی کل سپاه و در حضور مسئولان استان‌ها، تصمیمات خوبی در این راستا اخذ شود.

 

کد خبر 1254890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha