حمایت از کارآفرینی اجتماع‌محور در اولویت است

اشرفی گفت: اولویت و حمایت خاص ما از کارآفرینی اجتماع محور است که مسائل اجتماعی را هم پوشش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزای شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی- امروز دوشنبه (۸ اسفند) در مراسم تجلیل از ۱۲ نفر از کارآفرینان حوزه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اظهار کرد: برای سال آینده ردیفی از منابع تسهیلاتی مختص دانشگاه علمی کاربردی در نظر گرفته خواهد شد تا در اختیار کارآفرینان قرار دهند.

 

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی برای مهارت‌آموزی به زندانیان و نیروهای مسلح استان، ادامه داد: اگر دنبال گفتمان و تغییر رفتاری در حوزه مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستیم باید این تغییر از دانشگاه شروع شود.

 

اشرفی با بیان اینکه زنجیره‌های ارزش و کارآفرینی‌ها باید اجتماع محور هم باشد، گفت: بنابراین اولویت و تاکید و حمایت خاص ما از کارآفرینی اجتماع محور است که مسائل اجتماعی را هم پوشش دهد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در پاسخ به مشکل یکی از کارآفرینان در خصوص رفع تعهدات ارزی، تصریح کرد: برای برگشت ارز حاصل از صادرات روش‌ها و مسیرهای مختلفی پیش‌بینی شده است.

 

وی به بازدید از نمایشگاه محصولات غذایی اشاره کرد و افزود: متاسفانه محصولات خراسان جنوبی درست وارد بازارهای جهانی نشده است و هنوز نتوانستم محصولات استان را با نشان تجاری خاص در سطح بازار جهانی معرفی کنیم.

 

اشرفی  با اشاره به اهیمت خلاقیت در کارآفرینی، بیان کرد: باید با تنوع در تولید و فرآوری محصولات استراتژیک (زرشک، عناب و زعفران) استان برای ایجاد بازارهای جهانی ذائقه‌سازی کنیم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در پایان با انتقاد از خام فروشی طلا و سنگ‌های قیمتی استان، گفت: در حال پیگیری برای ایجاد شهرک تخصصی طلا با هدف افزایش ارزش افزوده طلای کشف شده از معادن استان هستیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1254895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha