پیرغلامان حسینی به عنوان الگو به جوانان و نوجوانان معرفی شوند

به گفته حجت الاسلام احمدی، جامعه پیرغلامان حسینی به عنوان قشر تاثیر گذار و الگو دهنده به جوانان و نوجوان می تواند نقش بسزایی را در این خصوص ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، امروز در مراسم تجلیل از حاج میرزا غلام بیگدلو، پیرغلام آستان اهل‌بیت(ع)، اظهار کرد: امروز نقش پیرغلامان و پیشکسوتان اهل بیت(ع) در حوزه فرهنگی و مذهبی و بویژه تربیت مداحان و خادمان حسینی حائز اهمیت است.

 

به گفته وی، جامعه پیرغلامان حسینی به عنوان قشر تاثیر گذار و الگو دهنده به جوانان و نوجوان می تواند نقش بسزایی را در این خصوص ایفا  کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان  ادامه داد: پیرغلامان اهل بیت(ع) باید همواره مورد تجلیل قرار گیرند، چرا که این کار علاوه بر آن که به نوعی در راستای حفظ شعائر حسینی است، این پیرغلامان را می‌تواند به عنوان الگو به جامعه دینی و مذهبی معرفی کند.

 

این مسئول با تاکید براینکه تدین پیرغلام دربار اهل بیت(ع) باید در تمام ابعاد زندگی پیرغلام و صاحب هیئت جاری و ساری باشد، افزود: باید بتوان این تدین را در ارتباط او ابتدا با خانواده و بعد با سایر اعضای جامعه مشاهده کرد.

 

وی افزود: مردم را باید با عمل به سمت دستگاه سیدالشهدا (س) جذب کرد و پیرغلام دربار اهل بیت(ع) در این مسیر باید با رفتار و سلوک خود مردم را به سمت هیئت و دستگاه سیدالشهداء جذب کند.

 

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه اگر راه حسینی و زینبی را دنبال کنیم دنیا و آخرت خود را تضمین کرده ایم، گفت: محفل و مکتب سیدالشهدا همیشگی است و چراغ حسین (ع) خاموش نشدنی ست.

کد خبر 1254916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha