یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشن های  در ماه شعبان ترویج و نشر فرهنگ مهدویت است

حجت الاسلام آرمند،گفت:یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشن ها ترویج و نشر فرهنگ مهدویت و جزو فرهنگ جامعه اسلامی است و انتظار می رود فعالان مساجد در این زمینه نهایت همکاری و تلاش خود را انجام دهند.

حجت الاسلام حامد آرمند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ،با اشاره برنامه های اجرایی اعیاد شعبانیه در مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) سرپل ذهاب،گفت:یکی از ماه های مهم و تاثیرگذار که جایگاه بزرگ و پر فضیلتی در بین پیشوایان دینی دارد، ماه شعبان است. 

 

روحانی مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) سرپل ذهاب با اشاره به برپایی نماز جماعت در این مسجد ،افزود: اوّلين چيزى كه بنده را به خاطرش محاسبه مى‌كنند نماز است؛اگر نمازش پذيرفته شود،اعمال ديگرش نيز پذيرفته مى‌شود و اگر نمازش ردّ شود،ساير اعمالش نيز ردّ خواهد شد.

وی با بیان اینکه در اعیاد شعبانیه برنامه های مختلفی در مسجد برگزار می شود ،تصریح کرد: برگزاری حلقه صالحین شهید سلیمانی در مسجد ، برپایی محفل انس با قرآن، توزیع بسته معیشتی و مرغ بین نیازمندان کم برخوردار، برپایی نماز اول وقت، برگزاری جشن و شادی در مسجد،توزیع نقل و شیرینی، برپایی ایستگاه صلواتی، دیدار با خانواده شهدا ، اقامه نماز، بیان سخنرانی و قرائت زیارت عاشورا و برگزاری مناجات شعبانیه از شخص ترین برنامه های  این مسجد است.

 

حجت الاسلام آرمند با اشاره به اینکه پيامبر اکرم (ص) به نماز اول وقت خیلی تاکید داشت،اظهار کرد:  پیامبر اکرم (ص) می فرماید:أوَّلُ مَا يُحَاسَبُ اَلْعَبْدُ اَلصَّلاَةُ فَإِنْ قُبِلَتْ قُبِلَ مَا سِوَاهَا وَ إِنْ رُدَّتْ رُدَّ مَا سِوَاهَ.اوّلين چيزى كه بنده را به خاطرش محاسبه مى‌كنند نماز است؛اگر نمازش پذيرفته شود،اعمال ديگرش نيز پذيرفته مى‌شود و اگر نمازش ردّ شود،ساير اعمالش نيز ردّ خواهد شد. لذا در این مسجد نماز اول وقت برگزار می شود.

پروحانی مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) سرپل ذهاب، با تاکید بر اینکه هیئت امنا و فرمانده پایگاه مسجد در منزل شهید شکربیگی حضور یافتند و ضمن قدردانی از خانواده این شهید ، افزود: روزبه‌روز باید یاد شهدا و تکرار نام شهدا و نکته‌یابی و نکته‌سنجی زندگی شهدا در جامعه‌ی ما رواج پیدا کند.

 

کد خبر 1255017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha