تحول‌خواهی و انقلابی‌گری باید  بر مبنای اسلام باشد

حجت‌الاسلام مختاری گفت: تحول‌خواهی و انقلابی‌گری ما باید به سمت بهبودبخشی اوضاع و اصلاح امور همه بر مبنای اسلام و با خط‌کش قرآن و اهل بیت(ع) باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزای شبستان از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد مختاری- امام جمعه موقت بیرجند- شامگاه دوشنبه (۸ اسفند) در مراسم نکوداشت ارتحال عالم مجاهد و انقلابی ابوالشهیدین حضرت آیت الله سید مهدی عبادی امام جمعه فقید مشهد مقدس که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، معاونین سیاسی و امنیتی و توسعه مدیریت و منابع استاندار، مشاورین و مدیران ستادی استانداری و اقشار مختلف مردم در هیأت حسینی شهر خوسف برگزار شد، اظهار کرد: خاندان عبادی برای این شهرستان و استان خراسان جنوبی و کشور مایه افتخار و برکت هستند.

 

وی با بیان اینکه خاندان عبادی، خاندان علم، جهاد و اسوه و مورد غبطه هستند، افزود: ابوالشهیدین حضرت آیت الله سید مهدی عبادی یک انسان مومن، عالم و انقلابی بود که انقلابی بودن مهمترین ویژگی ایشان و مورد تأسی همگان است.

 

نیاز کشور به انسان‌های انقلابی

حجت‌الاسلام مختاری ادامه داد: امروز در شرایط پیچیده‌ای که بعد از اغتشاشات اخیر دشمنان این نظام و کشور برای مردم به وجود آوردند ما بیشترین نیاز را به انسان‌های انقلابی در سطح مسئولین، روحانیت و عموم مردم داریم.

 

امام جمعه موقت بیرجند به مولفه‌های انقلابی بودن اشاره و تصریح کرد: تحول‌خواهی یکی از مولفه‌های انقلابی بودن است و هرگز گرفتار خودپسندی و خودبسندگی نباشیم چون موجب هلاکت انسان می‌شود. تحول‌خواهی می‌تواند شرایط را تغییر و ما را از این گردنه‌ها عبور دهد. هرگز نباید ناامید بود باید حرکت کنیم و پرودگار هم با توجه به حرکت ما بن‌بست‌ها را باز می‌کند. در طول تاریخ انبیاء و ۴۴ ساله انقلاب بن‌بست‌های بسیار جدی داشتیم که الحمدالله به همت مردم و عنابت خداوند متعال باز شده و امروز هم همین است و این مسیر باید ادامه پیدا کند.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه تحول‌خواهی و انقلابی‌گری ما باید به سمت بهبودبخشی اوضاع و اصلاح امور همه بر مبنای اسلام و با خط‌کش قرآن و اهل بیت(ع) باشد، گفت: مرحوم آیت الله عبادی یک عالم دینی، مومن باورمند به اسلام بود.

 

وی بیان کرد: مهمترین معیار تحول سعودی و رو به پیشرفت که ما را متعالی‌تر کند در همین اسلام و قرآن است لذا باید پیوسته به دنبال تحول بر محور دین اسلام ناب باشیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تهاجم فرهنگی و تسلط سالیان افرادی که هیچ باوری به تحول بر محور اسلام نداشتند، تأکید کرد: ضرورت دارد که هر کسی از خودش شروع کند و برای اینکه بخواهیم اوضاع را متحول و بن‌بست‌ها را بشکنیم ابتدا هر کسی باید خودش به معیار بودن اسلام و قرآن باور کند.

 

ذوب در اسلام باشیم

حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه امروز نیاز به مسئولین، روحانیت و مردمی داریم که به معنای واقعی در اسلام ذوب شده باشند، افزود: کسانی که بر اساس تربیت طاغوت و شیطان و نفسانیات تربیت می‌شوند به بن‌بست می‌رسند.

 

وی اضافه کرد: هر انسان عاقل، متفکر و اهل مطالعه‌ای اگر این قضیه را بررسی کند به سهولت به آن می‌رسد که قرآن و اهل بیت(ع) بهترین معیار برای حرکت تکاملی، تحولات درونی و بیرونی و انقلاب فردی و اجتماعی است.

 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه امروز باید تمام همت مسئولان و مردم جامعه ما تربیت چنین انسان‌هایی باشد چون این‌ها اعتمادسازی می‌کند و امید را به مردم بازمی‌گرداند، گفت: دشمنی که با اغتشاشات نتوانسته است غلطی بکند امروز با فتنه ارز و طلا و سکه دارد اهداف شوم خود را دنبال می‌کند اما اگر مردم به این اطمینان برسند که مسئولین و کسانی که در رأس کشور هستند با جدیت به دنبال خدمت و باز کردن گره‌های زندگی مردم هستند اما کسانی نمی‌خواهند این اتفاق رخ دهد.

 

نظام اسلامی سنگر اسلام است

حجت‌الاسلام مختاری ادامه داد: باور به ضرورت نظام اسلامی، باور به ولایت و باور به مردم از دیگر مولفه‌های انقلابی بودن است.

 

وی با بیان اینکه ولایت شیرازه جامعه است که در سخت‌ترین شرایط جامعه را متحد کرده است، تصریح کرد: اگر به دنبال تحول مثبت و سعادت ابدی باشیم باید محوریت دین باشد اما دشمن سعی ‌می‌کند ذهن‌ها را از اینجا منحرف کند که نظام اسلامی ضرورتی ندارد. امروز نظام اسلامی سنگر اسلام است و ما نمی‌توانیم بدون این سنگر، اسلام را حفظ کنیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند تأکید کرد: امروز باید مسئولان هر کاری لازم است انجام دهند تا توده‌های مردم دل‌هایشان با انقلاب و نظام باشد. اگر کسی که کاری کند که دل مردم سست و بی‌اعتماد شوند بزرگترین خیانت را کرده است.

 

حجت الاسلام مختاری افزود: مسئولین باید خدمت جهادی، صادقانه و شبانه‌روزی داشته باشند تا مردم به آنان اعتماد کنند. خطر بزرگ این است که مردم احساس کنند صف مسئولین از مردم جداست.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه روحانیت و جریان ارزشی باید مردم را تکریم کنند و به درد دل مردم گوش دهند و برای آنان حرمت قائل باشند و مردم را با رفتار نامناسب خود دلسرد نکنند، افزود: باید حقایق را برای مردم بیان و پیوسته آنان را به حقیقت سفارش کنیم.

 

 

کد خبر 1255018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha