شوق زیارت ۷۰۰ مددجوی کمیته امداد خراسان جنوبی برآورده شد

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی از تشرف ۷۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد به حرم مطهر رضوی از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان جنوبی، جمشید سورگی با اعلام این خبر گفت: از ابتدای امسال ۷۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد با تمرکز بر دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه قرآنی، علمی، ورزشی و هنری به اردوی مشهد مقدس اعزام شده‌اند.

 

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی به این نکته اشاره کرد که بیماری کرونا آسیب های زیادی را در زمینه های مختلف به جامعه بشری وارد کرد، در کنار تلفات جانی که به دنبال داشت و کسب و کارهایی که تعطیل شد یکی از مهم‌ترین مواردی که تحت شعاع قرار گرفت آسیب هایی است که در حوزه فرهنگی و اجتماعی به جا گذاشت که نمونه آن می توان به تعطیلی برنامه‌های پرشور و نشاطی که در زمینه فرهنگی نظیر اردوها، همایش‌ها و جشن‌‌ها پرداخت که امسال به واسطه مدیریت شایسته این بیماری درایران اسلامی با تزریق واکسن‌ها توانستیم برنامه‌ها را از نو شروع کنیم.

 

 

وی در ادامه با اشاره به اعزام یک هزار نفر از افراد تحت حمایت به اردوهای درون استانی افزود: یک هزار و ۶۷ نفر با حمایت‌های امداد به سفر زیارتی پیاده روی اربعین رفتند و ۴۰ نفر از زنان سرپرست خانوار را با یاری خیران و با کمک مراکز نیکوکاری به کربلای معلی اعزام کردیم.

 

 

به گفته سورگی هزینه تحصیلی و سبد تحصیلی شامل هزینه کتاب و لوازم‌التحریر به حدود ۲۰هزار دانش‌آموز با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال داده شد و بیش ازیک هزار و۱۰۰ دانشجوی تحت حمایت را در رابطه با هزینه تحصیلی و قسمتی از شهریه آن‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۵میلیارد ریال کمک کردیم.

 

 

وی تصریح کرد: هفت هزار مددجوی خراسان جنوبی از برنامه‌های آموزشی برای طیف‌های مختلفی که برای مددجویان برنامه ریزی شد بود با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ میلیون ‌تومان بهره‌مند شدند.

 

 

این مقام مسئول ادامه داد: برخی از دانشجویان برای هزینه تحصیلی مشکلاتی داشتند که با اعتبار ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به ۳۴۷ نفر داده شده است.

 

 

به گفته سورگی ۶ مجتمع فرهنگی، تربیتی و شبانه روزی در سطح استان وجود دارد که امسال میزبان ۴۰۰ دانش‌آموز از مناطق روستایی محروم و مرزی در این مجتمع‌ها بودیم و برای هزینه‌های این بخش ۷ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ شده است.

 

 

وی افزود: ۱۷۵ دانش‌آموز و دانشجوی نخبه علمی، قرآنی، ورزشی و هنری داریم که سعی کردیم نیازهای این خانواده‌ ها را به صورت ویژه مورد بررسی و نیازهایشان را برطرف کنیم.

 

 

 

 

کد خبر 1255046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha