چهار هزار دانش آموز به اردوی کاروان راهیان نور اعزام شدند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در بهمن و اسفندماه امسال، چهار هزار دانش آموز دختر و پسر از این استان به اردوی کاروان راهیان نور اعزام شدند.

ابوالقاسم اکبری -مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهار کرد: از تعداد 2 هزار دانش آموز دختر و 2 هزار دانش آموز پس مقطع متوسطه به مدت 6 روز به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: استان خراسان شمالی در سال جاری، پیشگام اردوی راهیان نور بوده که این اتفاق مبارک با هماهنگی سپاه و دستگاه های متولی به خوبی انجام شد، مهم ترین هدف از برگزار این اردوها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان است.

 

اکبری عنوان کرد: در اردوی کاروان راهیان نور، دانش آموزان دلنوشته های خوبی داشتند و تاثیرات معنوی خوبی از سفر به ارمغان داشتند، این اردو جنبه های مختلف علمی-پژوهشی، فرهنگی، معنوی و دفاع مقدس دارد که یادواره شهدا و برنامه های فرهنگی متفاوتی برای آن تدارک دیده شده بود.  

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اردوی راهیان نور یکی از مهمترین اردوها برای آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با رشادت‌ها و حماسه آفرینی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

 

اکبری ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا کردن دانش آموزان با معارف دفاع مقدس، سلوک شهدا و رزمندگان را از اهداف این اردو دانست و افزود: با توجه به اینکه امروزه یکی از نیازهای کشور در گام دوم انقلاب نهادینه سازی فرهنگ دفاع مقدس است، اردوهای سرزمین نور می‌تواند الگوهای موفق و حماسه‌های هویت ساز و ماندگار را به خوبی معرفی کند.

 

وی تصریح کرد: اردوهای راهیان نور سند افتخار و نشانه میثاق افراد به ویژه دانش آموزان و نسل جوان با آرمان‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس است. ۱۸۶ هزار و ۶۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 

کد خبر 1255049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha