پرداخت ۳.۲ میلیارد ریال صدقه از طریق کد QR

رئیس اداره مشارکت های کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: امسال مردم خیر و نیکوکار استان مبلغ سه میلیارد و ۲۸۰میلیون ریال صدقه از طریق کد QR پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد؛ محمد حسنی -رئیس اداره مشارکت های کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی- با بیان اینکه طرح پرداخت الکترونیکی صدقات از طریق کد QR از مهر ماه سال گذشته در استان آغاز شده است، اظهار کرد: امسال مردم خیر و نیکوکار استان مبلغ ۳ میلیارد و ۲۸۰میلیون ریال صدقه از طریق کد QR پرداخت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۲ درصد رشد داشته است.


وی گفت: تسریع در کمک رسانی به نیازمندان، امکان پرداخت صدقه در هر زمان و جلوگیری از استهلاک پول ملی از مزایای پرداخت صدقه از طریق کد QR است.


رئیس اداره مشارکت های کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی افزود: در خراسان شمالی ۹۳ هزار مشترک وجود دارند که کمک های خود را از طریق کد QR به صورت الکترونیکی پرداخت می کنند.


وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد صندوق های صدقه نصب شده در معابر یک هزار و ۲۴، صندوق جانمایی شده در اماکن یک هزار و ۴۳۸ و تعداد صندوق های کوچک توزیع شده نیز ۸۹ هزار صندوق است.


حسنی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این استان ۱۸۵ هزار مشترک صدقات وجود دارد که نسبت به سال گذشته این آمار دو برابر شده است.


رئیس اداره مشارکت های کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی از پرداخت ۸۸ میلیارد ریال صدقه از سوی خیران طی ۱۰ ماه امسال خبر داد و گفت: میزان درآمدهای صدقات جمع آوری شده در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.


وی گفت: صدقات جمع آوری شده برای رفع نیازهای خانوارهای تحت حمایت در بخش‌های مختلف از جمله کمک به اشتغال، جهیزیه، مسکن، درمان و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند در همان محل هزینه می‌شود.


حسنی ادامه داد: همشهریان می توانند از طریق لینک https://sana.emdad.ir/qr/gmpqe۰zgr۹ok۴nsosqqa نسبت به پرداخت صدقه اقدام نمایند.


وی تصریح کرد: شهروندان همچنین می‌توانند از طریق کد دستوری #۰۵۸*۸۸۷۷* به منظور پرداخت صدقات از طریق تلفن همراه اقدام کنند.


این مقام مسئول یادآور شد: در حال حاضر ۵۶ هزار و ۱۰۳ خانوار تحت پوشش این نهاد هستند که از این تعداد ۵۰ هزار و ۸۷۸ خانوار معیشت بگیر این نهاد هستند.

 

کد خبر 1255135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha