متولیان مساجد جذابیت های متناسب با مسجد را برای جذب بیشترایجاد کنند

حجت الاسلام رستمیان گفت: متولیان مساجد باید زمینه را برای حضور پرشور کودکان، نوجوانان، جوانان و بانوان فراهم کنند و جذابیت های متناسب با مسجد را ایجادکنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام محمدحسن رستمیان - امام جمعه دامغان - در دیدار با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، ضمن تشکر از فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: طرح کانون های فرهنگی و هنری مساجد، باب پربرکت و ارزشمندی است و باید گسترش پیدا کند.

 

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه برای پیوند دادن بیش از پیش جوانان با مساجد اتفاقات نیکویی لازم است که حضور کانون‌های فرهنگی هنری از جمله این اتفاقات میمون است، اظهارکرد: بچه های مسجد و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد بعنوان نیروهای انقلابی در مسجد و عرصه های مختلف مذهبی، فرهنگی ،هنری و ... حضور پر شور دارند.

 

وی ایجاد جذابیت در برنامه های فرهنگی و هنری را در جذب نوجوانان و جوانان مهم برشمردوافزود: از آنجایی که کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از بازوان اصلی اجرای برنامه های قرآنی و فرهنگی و هنری با محوریت ارزش های دینی و انقلاب اسلامی هستند لذا نقش بسیار بارزی در ایجاد وحدت و همدلی بین اقشار مختلف مردم به ویژه در بین نسل جوان برعهده دارند.

 

حجت الاسلام رستمیان با یادآوری اینکه مسجد محل تربیت خانواده ها و نسل ها است، خاطرنشان کرد: خانواده مسجدی از معارف اسلام و پرورش الهی بهره بیشتری می برد؛ متولیان مساجد باید زمینه را برای حضور پرشور کودکان، نوجوانان، جوانان و بانوان فراهم کنند و جذابیت های متناسب با مسجد را ایجادکنند.

 

وی بیان کرد: در خطبه های نماز جمعه بویژه در جمعه های پیش رو به ضرورت توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد خواهد پرداخت.

کد خبر 1255142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha