یک هزار و ۴۲۹ پایگاه جشن نیکوکاری در قزوین دایر می شود

ظاهری گفت: جشن نیکوکاری امسال با شعار «هر روز عیدی دیگر است» با استقرار یک هزار و ۴۲۹ پایگاه ثابت و سیار در سطح استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، ناصر ظاهری -مدیرکل کمیته امداد استان قزوین- در نشست خبری که امروز (چهارشنبه ۱۰ اسفند) در سالن جلسات کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: چهاردهم اسفند ماه سالروز تأسیس کمیته امداد با عنوان روز احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است که ۲۲ روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کمیته امداد تأسیس شد و در اندیشه امام خمینی (ره) رسیدگی به نیازمندان موج می زد و در واقع این حرکت از سال ۱۳۴۲ آغاز شد و به طور رسمی کمیته امداد در سال ۱۳۵۷ تأسیس شد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: جشن نیکوکاری با شعار «هر روز عیدی دیگر است» از اول بهمن ماه کار خود را آغاز کرده و تا پایان سال هم ادامه دارد و برای این منظور پایگاه های ثابت و سیار در نظر گرفته ایم که در کمیته امداد، مساجد، مدارس، ادارات، شرکت ها، بیمارستان ها و مصلی های نماز جمعه دایر می شود.

 

وی عنوان کرد: در جشن نیکوکاری امسال یک هزار و ۴۲۹ پایگاه ثابت و سیار در سطح استان مستقر می شود که به لحاظ تعدادی این پایگاه ها ۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است که علاوه بر این، جمع آوری کمک ها از طریق فضای مجازی هم صورت می گیرد که شماره کارت کمیته امداد ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۲۸۵۱۵ و همچنین از طریق کد مهربانی# ۰۲۸* ۸۸۷۷ * و سایت www.33808.ir امکان واریز کمک های مردمی وجود دارد.

 

ظاهری اعلام کرد: برنامه تعیین شده برای جشن نیکوکاری و پیش بینی ما این است که ۲۲ میلیارد و و ۷۰۰ میلیون تومان کمک های مردمی جمع آوری شود که ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تحقق یافته است و ان شاالله ۵۰ درصد دیگر تا پایان سال محقق می شود و ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هم عملکرد سال گذشته بوده است.

 

وی تصریح کرد: در کنار کمک به نیازمندان، هدف دیگر ما ترویج فرهنگ انفاق و احسان، ایثار و نیکوکاری است و اگر بتوانیم افراد زیادی را به جرگه نیکوکاری و احسان اضافه کنیم، توانسته ایم توفیقاتی را کسب کنیم و ترویج فرهنگ قرض الحسنه هم هدفگذاری ما در سال آینده است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: بودجه کمیته امداد استان در سال ۱۴۰۱ یک هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان بوده که ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش بودجه داشته ایم.

 

وی با اشاره به تعداد خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد اظهار کرد: در حال حاضر و تا پایان بهمن ۳۱ هزار و ۲۵۱ خانوار زیرپوشش کمیته امداد استان هستند که این رقم ۶ هزار و ۷۵۲ نفر را شامل می شود.

 

ظاهری ادامه داد: ۴۶۳ خانواده زندانی زیرپوشش کمیته امداد هستند و همچنین ۴۲۶ نفر دانشجو و طلاب و ۷ هزار و ۸۱۸ نفر دانش آموز زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند.

 

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه خانه دار شدن مددجویان کمیته امداد گفت: در هفته آتی ۱۶۳ واحد مسکونی که تاکنون تکمیل شده است، تحویل خانواده ها می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تأکید کرد: تعهد ما در حوزه مسکن برای ۸۰۰ خانواده بوده که امسال و سال آینده این مسکن برای خانواده ها احداث می شود و علاوه بر این تعداد هم ۹۰ واحد از محل تفاهم نامه دیگری مختص مناطق محروم احداث خواهد شد.

 

وی یادآور شد: ۲۰ واحد مسکونی مختص ایتام است که ۱۳ مورد تحویل شده و هفت مورد مانده که تحویل داده می شود و ان شاالله دیگر ایتام بدون مسکن نداریم.

 

ظاهری به ایتام زیرپوشش کمیته امداد اشاره و بیان کرد: یک هزار و ۲۹۱ یتیم و ۶ هزار و ۳۲۵ فرزند محسنین داریم که زیرپوشش کمیته امداد هستند این فرزندان ۲۹ هزار و ۹۰۰ حامی دارند که ۴۱ میلیارد تومان مساعدت کردند.

 

وی افزود: در سطح استان ۱۷۸ مرکز نیکوکاری داریم که کمک کار امداد هستند و به خانواده های نیازمند مساعدت می کنند.

 

کد خبر 1255353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha