دومین جشنواره آوا‌ها و نوا‌های نبوی به ایستگاه آخر رسید

آئین اختتامیه دومین جشنواره آوا‌ها و نوا‌های نبوی، با معرفی و تجلیل از برگزیدگان این جشنواره در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد و با حضور معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي بجنورد؛ جلال درخشه -معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی- در مراسم اختتامیه دومین جشنواره آوا‌ها و نوا‌های نبوی از سری برنامه‌های جشنواره امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار شد، اظهارکرد: برگزاری اینگونه جشنواره‌ها جدا از فیوضات معنوی و فرهنگی موجب ترویج و تثبیت آموزه‌های دینی می‌شود.

 

وی بیان کرد: استان خراسان شمالی سرزمین فرهنگ‌سازی است که در طول تاریخ کمک زیادی به شکل‌گیری فرهنگ ملی داشته است.

 

معاون امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه جشنواره آوا‌ها و نوا‌های نبوی در مدح ستایش حضرت محمد(ص) است، ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) اسوه حسنه است و بعثت پیامبر اکرم (ص) در ماه مبارک رجب، انقلاب بنیادی و تحول اساسی و تمدن‌ساز در ساختار تمدن بشریت و تمامی تاریخ ادیان الهی ایجاد کرد.

 

درخشه بیان کرد: مهم‌ترین هدف بعثت پیامبر اکرم(ص) تکمیل شرافت‌های انسانی و اخلاقی است، بنابراین در تمامی رفتار‌ها و کنش‌های زندگی از جمله فردی، اجتماعی، سیاسی و ... باید این رفتار‌های حسنه الگوی زندگی ما قرار گیرد.

 

وی افزود: پیامبر اکرم (ص) تلاش‌های بسیاری را برای پایه‌ریزی مسائل بر پایه اخلاق انجام داد تا انسان به کمال برسد، بنابراین لازم است در تبعیت از این اسوه حسنه تمام ویژگی‌هایمان در مناسبت‌های مختلف زندگی بر پایه اخلاق‌محوری و اخلاق‌مداری قرار گیرد.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان‌شمالی هم تشریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰ هزار فارغ‌التحصیل را تربیت کرده که در موفقیت‌ها و جایگاه‌های شغلی خوبی در سطح استان و کشور قرار دارند.

 

غلامرضا کاظمی بیان کرد: جشنواره امامت و مهدویت برای دومین بار متوالی در سراسر کشور اجرایی شد که امیدواریم با برگزاری این اقدام فاخر در واحد‌های دانشگاهی کشور شاهد درخشش خوبی در زمینه‌های فرهنگی و هنری باشیم.

 

وی متذکر شد: این دانشگاه دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و هنری است و امسال نیز برای دومین‌بار متوالی میزبان هنرمندان، پیشکسوتان در عرصه هنر موسیقی و نوا‌ها و آوا‌های نبوی بوده‌ایم.

 

در دومین جشنواره آوا‌ها و نوا‌های نبوی ۱۴۲ اثر هنرمندان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که بخش نوا‌های نبوی به دو صورت فردی و گروهی مورد داوری قرار گرفت و در بخش گروهی هشت برگزیده و بخش انفرادی ۶ برگزیده معرفی شدند.

 

از مداحان و پیشکسوتان نیز سه نفر در بخش آوا‌ها و سه نفر در موسیقی مقامی با اهدای لوح، تندیس و جوایز نقدی تجلیل شد.

 

 

 

کد خبر 1255370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha