شهید سلیمانی از کرامات انقلاب بود/ موضوع بی حجابی جریان تقابل با تمدن دینی است

آیت الله صدیقی با بیان اینکه تمام غرض و مرض دشمن این است که بگوید جریان دین در حاکمیت موفق نیست، گفت: موضوع بی حجابی جریان تقابل با تمدن دینی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، آیت الله کاظم صدیقی، رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر و مشاور عالی قوه قضاییه امروز (چهارشنبه 10 اسفند) در همایش سراسری مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر در سراسر کشور گفت: هیچ یک از ما از آینده خود خبر نداریم. رزمنده بودن و روحانی بودن تضمینی برای خوش عاقبتی نیست و در تمام صنوف افرادی هستند که لغزیدند و از مسیر خارج شدند.

 

 

مشاور عالی قوه قضاییه افزود: قافله شیعه زیر پرچم ولی فقیه حرکت می کند که پرچمدار نظام اسلامی است. امروز حفظ نظام اسلامی معروف ترین معروف و از اوجب واجبات است و تنها نمی شود با شعار این امر را انجام داد.

 

 

وی گفت: باید در دل های کودکان و جوانان رسوخ کرد. امروز دانشگاه ها، آموزش و پرورش؛ یله و بی صاحب رها شده است و دشمن طی ۴ سال در سه حوزه آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه علمیه برنامه ریزی کرده است. دشمن حتی در کتاب های حوزه علمیه، تشیع را ضعیف جلوه داده است. امروز در حوزه های علمیه نیز ویروس وجود دارد و این نشان می دهد دشمن از تمام توان خود استفاده کرده است و تمام امیدش به این سه حوزه است.

 

 

آیت الله صدیقی اظهار داشت: در جنگ نظامی دشمن خیلی تلاش کرد اما شکست خورد و با کودتا و جنگ نظامی موفق نشد اما در جنگ ترکیبی، فرهنگی و اقتصادی از تمام ابزار خود در 43 سال گذشته یکجا و در میدان استفاده کرد. این جنگ، جنگ تمام عیار است.

 

 

وی با تاکید بر هدایت ها و منویات رهبر انقلاب در حفظ نظام اسلامی تصریح کرد: امروز کانون مدیریت شیعه با اقتدار این مسیر را حفظ کرده است و باید کودکان مان را طوری تربیت کنیم که حرمت ها را نشکنند و نقطه مرکزی انقلاب را هدف قرار ندهند. اگر می بینیم که نقطه مرکزی مورد هدف قرار می گیرد، نشانه غفلت 44 ساله ما است.

 

 

رییس سابق دادگاه عمومی تهران ادامه داد: هدف دشمن ترویج و تعمیق سکولار است اما باید بدانیم مسئله امیدآفرینی امروز معروفی است که اگر غفلت کنیم، باخته ایم. مردم را ناامید کردن و در زندگی افسرده کردن و آینده را تاریک نشان دادن و نسبت به مشکلات سیاه نمایی کردن، پیشرفت ها و موفقیت های بی شمار 44 ساله را به دست فراموشی سپردن و برای مردم بازگو نکردن جزو غفلت هایی است که در قیامت هم پاسخی برای آن نداریم.

 

 

وی با بیان اینکه ابتدا باید خودمان مایوس نباشیم و همواره امام را الگوی خود قرار دهیم، تصریح کرد: روزی هیچ چیزی نداشتیم و امام (ره) با نبود منابع اقتصادی در یک کشور سلطنت زده پر از فحشا و فساد جلو افتادند و جمع قلیلی با او همراهی کردند و پیروز شدند.

 

 

وی گفت: جنگ هشت ساله ما جنگ جهانی بود اما با ایمان، اعتقاد و باور داشتیم و جهاد کردیم و در این راه ولایت مدار بودیم و دشمن از این ابزار دستش خالی بود و تنها سلاح در دست داشت اما خدا ما را سربلند و دشمن را شرمنده کرد.

 

 

وی ادامه داد: در دفاع مقدس از نظر امکانات دفاعی صفر بودیم اما وعده های خدا عملی شد و در سخت ترین شرایط خدا این کشور و نظام را سربلند کرد و امروز پرچم در دست ولایت است و با قاطعیت می گویم آینده شما را روشن می بینم، حتی در فتنه 88 که خطرناک ترین فتنه بود و یک رییس جمهور با تمام پیچ و خم کشور آشنا بود و تمام امکانات کشور را ذخیره داشت و تمام دنیا پشت سر او بود و خواست ولایت را بردارد و سکولار غربی را بگذارد اما خداوند نعمت ولایت و رهبری را به ما دادند، خورشیدی تابان که با فضیلت، حکمت، شهامت و شجاعت و صلابت تمام معرفی می شود.

 

 

وی با تاکید بر امیدآفرینی در میان مردم و توجه دادن به دستاوردهای 44 ساله انقلاب یادآور شد: فشارها و توطئه ها و نفوذی ها در این 44 سال ادامه داشته است و با تمام این موارد هنوز امیدآفرینی وجود دارد.

 

 

وی با اشاره به اقدامات دولت های گذشته در خصوص برجام تصریح کرد: برخی در کشور شرط موفقیت را منوط به برجام کردند و خرابکاری ها هم الا ماشاءالله انجام شد اما ببینید امروز کشور اداره می شود و ما قحطی نداریم و هنوز جان بر کفان انقلاب تا آخرین نفس کنار نظام هستند و به نظام اسلامی وفادار می مانند.

 

 

وی با اشاره به اعتقادات نسل نوجوان نسبت به انقلاب تصریح کرد: حضور دهه هشتادی ها در 22 بهمن جزو کرامات خون شهدا است و همه فکر می کردند رشته اقتصاد از دست مسئولان در رفته و هرگز دنیا پیش بینی نمی کرد یک اجتماع عظیم تر از سال های قبل در 22 بهمن جمع شوند.

 

 

آیت الله صدیقی اظهار داشت: با مدیریت نایب بر حق امام زمان (عج) رهبر انقلاب و وجود چهره هایی همچون سردار سلیمانی و حججی نشان داده شد که روحیه دفاع مقدس اکنون هم وجود دارد و این افراد در عرصه ارزش های دینی وجود درند و همواره امتحان خود را داده و سربلند هستند.

 

 

وی گفت: شهید سلیمانی از کرامات انقلاب بود و از کرامات این شهید بزرگوار ایجاد شبکه مقاومت از حیدریون، فاطمیون و ارتباط تمام کشورها در جبهه مقاومت بود که اقتدار مقاومت را به رخ دنیا کشید.

 

 

آیت الله صدیقی با بیان اینکه بیست و دوم بهمن حجت را بر همه مسئولان تمام کرد، گفت: اگر جایی مسئله و مشکلی داریم درست از ظرفیت ها استفاده نمی کنیم. باید منابع سرشار را دوباره مرور کنیم و سه جبهه آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه علمیه را جدی بگیریم و اتاق اندیشه ورزی در این سه حوزه تشکیل دهیم تا خون شهدا را به آنها تزریق کنیم.

 

 

وی یادآور شد: درد بی درمان نداریم اما بدانید کشف حجاب خط اول دشمن نیست و باید این درد را معالجه کنیم و پس از آن مسئله اقتصاد، فقر و معیشت است و امروز جزو منکراتی است که باید نسبت به آن اقدام شود.

 

 

وی گفت: همه خون جگر خوردیم تا این دولت تشکیل شد. باید کاری کنیم که مردم ماهیگیری را یاد بگیرند، فقرا را توسعه دادن و کمیته امدادی اداره کردن درست نیست. باید کاری کنیم که اشتغال ایجاد شود و افراد با سرافرازی خانواده خود را اداره کنند.

 

 

آیت الله صدیقی اظهار داشت: مسئله تولید و اشتغال و کنترل هزینه ها را باید جدی بگیریم و در این زمینه با برنامه ریزی اقدام کنیم.

 

 

وی با اشاره به بروکراسی اداری و دیوان سالاری در ادارات و نهادها گفت: اداره دیوان سالاری، عدم تکریم ارباب رجوع و سخت کردن کار برای کسانی که می خواهند کاری انجام دهند، همان اداره کردن سلطنتی کشور است و تمام نهادها در این جهت گرفتار هستند.

 

 

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: دشمن بنا دارد بگوید دین نمی تواند جامعه را اداره کند و حکومت دینی و احکام شریعتی که از جانب خدا هست، کارآیی ندارد و تمام غرض و مرض آنها این است که بگویند جریان دین در حاکمیت موفق نیست. برای مقابله با آن باید به چابک کردن دولت، امیدآفرینی میان مردم و رسیدگی به مشکلات مردم در سازمان ها و نهادها توجه کنیم.

 

 

وی با اشاره به برخی بدحجابی و بی حجابی ها در سطح جامعه گفت: مسئله حجاب تنها حجاب نیست بلکه جریان مقابله با تمدن دینی است تا بگویند چادر مانع اجتماعی بودن بانوان است.

 

 

 

کد خبر 1255385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha