تهیه تندیس جایزه کتاب سال فارس بر اساس آیه «ن و القلم و ما یسطرون»

خوش اقبال گفت: نویسنده هایی که در کتاب سال استان فارس شرکت می کنند به جایزه کتاب سال کشور وارد می شوند و امسال تندیس جشنواره بر اساس آیه «ن و القلم و ما یسطرون» تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، غلامرضا خوش اقبال، امروز چهارشنبه (10 اسفند) در نشست مطبوعاتی سومین دوره جایزه کتاب سال فارس گفت: هشت کتاب برگزیده و 17 کتاب شایسته تقدیر داریم و کتاب های برگزیده جایزه کتاب سال استان فارس خواهد بود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: از همه دوستان فیلم های مختلفی گرفته شده که روی آپارات اداره کل منتشر می شود.

وی اضافه کرد: رعایت استانداردها در معیارهای داوری، ارزشمندی علمی، زیبایی زبان و بیان نویسنده، ارزش های فرهنگی و دینی و در نهایت آراستگی کتاب حائز اهمیت است و شاهد تعدد و فراوانی ناشران مختلف هستیم.

خوش اقبال اعلام کرد: نویسنده هایی که در کتاب سال استان فارس شرکت می کنند به جایزه کتاب سال کشور وارد می شوند و امسال تندیس جشنواره بر اساس آیه «ن و القلم و ما یسطرون» تهیه شده است.

وی ادامه داد: از جایزه کتاب سال بعد تمام کتاب هایی که برای اعلام وصول می آیند مورد بررسی قرار می گیرند و در سال بیش از سه هزار عنوان کتاب در فارس مجوز می گیرند و چاپ می شوند که بیشترین کتاب در حوزه ادبیات است.

خوش اقبال اضافه کرد: مستقل از کشور به عنوان جایزه ادبی درجه یک سعی داشتیم برگزار کنیم و از ابتدا مصاحبه‌هایی با اهالی قلم انجام دادیم و مهمترین اتفاق که دغدغه اهالی قلم فارس بود بحث داوران بود و داوران کتاب سال فارس همان داوران کشوری بودند.

وی عنوان کرد: امسال ۱۲رده موضوعی در جایزه کتاب امسال در نظر گرفتیم و ادبیات کودک و نوجوان و دفاع مقدس و انقلاب امسال اضافه شدند و با ناشران ارتباط گرفتیم و نویسنده های فارس با ناشران کشوری در ارتباط هستند که به خود نویسندگان هم اطلاع رسانی شد.

خوش اقبال گفت: کتاب هایی که از فروردین تا اسفند۱۴۰۰ اعلام وصول شده بودند در این رقابت شرکت کردند و 700 عنوان کتاب تا پایان مهرماه به دبیرخانه رسید و به دبیرخانه جایزه کتاب سال تهران ارسال شد  که در سه مرحله داوری می ‌شوند.

وی افزود: بررسی اولیه و غربالگری مقدماتی که استانداردهای کتاب را بررسی می کنند و کتاب هایی که زیر۷۰ امتیاز کسب کنند به مرحله دوم راه پیدا نمی کنند و 34 عنوان کتاب به مرحله دوم داوری رسیدند.

خوش اقبال همچنین اظهار کرد: درجایزه کتاب سال امسال هشت کتاب برگزیده در رده های مختلف داریم که ۱۴اسفند اعلام می ‌شوند و۱۷ کتاب شایسته تقدیر هستند.

وی تصریح کرد: بعد از برگزاری جایزه کتاب سال این دوستان را رها نکنید و در رسانه های فارس با برگزیده ها گفتگو کنید که آثارشان به مردم معرفی شود و این برگزیدگان 2 خانم و مابقی آقایان هستند.

خوش اقبال گفت: نوآوری در موضوع و ساختار و پرداخت و نگاه نویسنده به موضوع، نگارش و دستورزبان فارسی، تحلیل و استناج منطقی نویسنده، ارزشیابی علمی محتوا، توجه به ارزش های فرهنگی و دینی، تاثیرگذاری نویسنده و ارتباط با مخاطب و آراستگی کتاب از حروفچینی، صفحه آرایی و طراحی جلد از معیارهای انتخاب جایزه کتاب سال بوده است.

وی اعلام کرد: ساعت 16 یکشنبه ۱۴ اسفند در تالار «حافظ» اختتامیه برنامه با حضور و معرفی برگزیدگان برگزار می ‌شود.

کد خبر 1255424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha