معلمان باید در هدایت گری، پیامبرگونه عمل کنند

حجت الاسلام حسینی نسب با اشاره به نقش تعلیم و تربیت در مدارس گفت: دانش آموزان امانت های خداوند و خانواده ها، بهترین و حساس‌ترین دوره شکل گیری شخصیت خود را در اختیار معلمان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب، امام جمعه سلطانیه، امروز در دیدار با مربیان پرورشی مدارس این شهرستان به مناسبت هشتم اسفند، روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، اظهار کرد: معلمی شغل انبیاست، اما شرافت شغل معلمی به هدایت‌گری صحیح اوست.

 

وی با بیان اینکه پیامبر نسبت به هدایت مردم دلسوز بود، معلم باید در هدایت‌گری پیامبرگونه عمل کند، خاطرنشان کرد: رفتار معلم بیش از گفتار او در دانش آموزان اثر دارد.

 

امام جمعه سلطانیه با اشاره به نقش تعلیم و تربیت در مدارس گفت: دانش آموزان امانت های خداوند و خانواده ها، بهترین و حساسترین دوره شکل گیری خود را در اختیار معلمان هستند.

 

به گفته حجت الاسلام حسینی نسب، کار تربیتی و پرورشی حساس و سنگین است و همه معلمان می توانند در پرورش و تربیت سهیم باشند و البته وظیفه معلمان پرورشی سنگین تر است.

 

در پایان مراسم از معلمان پرورشی و همچنین از دو دانش آموز که در مسابقات قرآن و عترت در رشته نهج البلاغه و رشته صحیفه سجادیه مقام اول شهرستان را کسب کرده بودند، با اهدای هدایایی تجلیل شدند.

کد خبر 1255446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha