فرزندان شاهد و ایثارگر باید در جامعه الگو باشند

داوطلب با تاکید بر اینکه امروز می بایست فرزندان ایثارگران در جامعه نشانه و الگو باشند گفت: امروز همه فرزندان ما در عرصه علم و فناوری، اجتماع، فرهنگ، دانش و پژوهش حضور فعال داشته و همچون پدران خود پای کار نظام باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، محمدرضا داوطلب - مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان - شب گذشته (چهارشنبه، ۱٠ اسفند) در آیین تجلیل از دانشجویان شاهد و ایثارگر استان ضمن تبریک ایاد شعبانیه گفت: امیدواریم با جشن نیمه شعبان و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به خوبی به استقبال سال جدیدی که برای همه مسلمین جهان پر برکت و خوش یمن باشد، برویم.
 
وی با بیان اینکه خدا را شاکرم از اینکه لحظاتی از عمرم را در کنار خانواده بزرگ ایثار و شهادت قرار داد افزود: بدو تولد و انتهای حیات دستانمان خالیست و این میانه چه بر ما میگذرد دست ما است و هیچ تردیدی نیست که خودمان می بایست سرنوشتمان را تغییر دهیم.
 
داوطلب با استناد به فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی که فرمودند «هر چه انقلاب اسلامی دارد از برکت و مجاهدت شهدا و ایثارگران است»  گفت: جای افتخار است که استان گیلان، استان اولین هاست، مانند اولین شهید انقلاب اسلامی«سید یونس حسینی رودباری»، تنها استاندار شهید کشور «علی اخوین انصاری»، وزیر شهید«موسی نامجو»، استاد خلبان دانشگاه آمریکا شهید «سیدعلی اقبالی دوگاهه»، اولین شهید سلامت کشور از گیلان، اولین داروخانه، اولین کتابخانه، اولین آسایشگاه و.... همه متعلق به استان گیلان است.

وی با بیان اینکه ما در استان گیلان دو هزار و ۶۱۵ دانشجوی شاهد و ایثارگر داریم که در ۶۳ واحد دانشگاهی مختلف مشغول تحصیل هستند افزود: این عزیزان به عنوان نخبگان، فرهیختگان، سرآمدان و فرهنگیان تکیه گاهی محکم برای همه ما هستند.
 
داوطلب یکی از اهداف بنیاد شهید را بحث تقویت و حمایت از دانشجویان شاهد و ایثارگر دانست که به اشکال مختلف در حال انجام است و ادامه داد: به همین منظور در سال جاری بحث استاد مشاور و کلاس های تقویت بنیه علمی را داشتیم که در دانشگاه گیلان بخوبی در حال انجام است و امیدواریم در مدت زمانی که باقی مانده عزیزان ما در دانشگاه علوم پزشکی هم به این مهم اهتمام داشته باشند.

وی تصریح کرد: دانشجویان ممتاز ما در آینده و حتی در طول دوره تحصیلی خود می توانند در بحث مقالات علمی و دستاوردهایی که در حوزه نخبگانی خواهند داشت با مراجعه به واحد آموزش در استان و یا شهرستان ها در جامعه نخبگانی بنیاد قرار بگیرند تا ما هم بتوانیم حمایت های خود را در بخش های مختلف از آنان داشته باشیم.
 
داوطلب با تاکید بر اینکه امروز می بایست فرزندان ایثارگران در جامعه نشانه و الگو باشند افزود: امروز همه فرزندان ما در عرصه علم و فناوری، اجتماع، فرهنگ، دانش و پژوهش حضور فعال داشته و همچون پدران خود پای کار نظام هستند.

 

کد خبر 1255460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha