چندقدم با کانون های فرهنگی و هنری مساجد

نشست فرهنگی و کارشناسانه با حضور مدیر ستاد فهما خراسان شمالی در کانون فرهنگی و هنری ثارالله بجنورد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت‌الاسلام حبیب الله پاکدامن - مدیر ستاد فهما خراسان شمالی- با حضور در کانون فرهنگي و هنري «ثارالله» بجنورد از فعاليت هاي اين کانون بازديد کرد و در نشستی کارشناسانه و فرهنگی راهکارهای ارتقاء فعالیت های مسجدی مورد تحلیل و گفتگو قرار گرفت.


نشست با فعالان این مسجد که در خیابان امام خمینی (ره) غربی شهر بجنورد و یکی از خیابان های مرکز شهر بجنورد واقع است برگزار شد و راهکارهای فرهنگی و کارشناسانه با هدف ارتقاء فعالیت های کانون و محوریت مسجد در افزایش اثربخشی سطح  اقدامات برگزار شد.



"سید محمد مرتضوی"، از جوانان تحصیلکرده و نخبه تحصیلکرده مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران، مدیریت این کانون را برعهده دارد و در ادامه گزارشی از اهم اقدامات انجام شده توسط فعالان این مسجد و جوانان ارائه کرد.


در این نشست راهکارهایی گفتمان سازی با برگزاری جلسات کتابخوانی و نشر مطالعه با خوانش دسته جمعی کتاب، مولدسازی و جهاد خودکفایی و تولیدی با ایده های نو و شیوه های تربیتی و نیز برگزاری کارگاه های آموزش مهارت زندگی مورد توجه قرار گرفت و عنوان شد.




نمایش شوق کودکان پای پرده سینما سیار در گرمه


دانش آموزان شهرستان گرمه که با وجود سالن آمفی تئاتر و ظرفیت اکران فیلم، اما فاقد سینماست، با استقرار قابلیت سینما سیار، لحظاتی شادمانه را با تماشای انیمیشن بلند سینمایی "لوپتو" تجربه کردند.

این دانش آموزان در این تجربه تماشای دسته جمعی فیلم، میهمان کانون فرهنگی و هنری مسجد امام رضا علیه السلام با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمه بودند.


دختران دانش آموز مقطع ابتدایی مدرسه پروین بجنورد نیز گروه دیگری از دانش آموزان بودند که پای انیمیشن "لوپتو" نشستند.


امروز پنج شنبه 11 اسفند ماه و در آستانه سی امین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، سینما سیار در دهستان بام و ویژه کودکان و نوجوانان این منطقه به همت کانون فرهنگی و هنری عاشورا مستقر می شود.



بازدید مدیر ستاد فهما از نمایشگاه مد و لباس اسلامی

 
حجت الاسلام حبیب الله پاکدامن -مدیر ستاد فهما خراسان شمالی- با حضور در محل هتل داریوش بجنورد و مرکز برگزاری نمایشگاه مد و لباس اسلامی ضمن حضور در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، از فعالیت های فرهنگی و غرفه های مختلف برپاشده آن بازدید کرد.


این نمایشگاه به همت معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برپا شده مدیر ستاد فهما استان ضمن بازدید از نمایشگاه با برخی طراحان حاضر در
این رویداد در خصوص موضوع های فرهنگی گفتگو کرد.

 

گفتنی است، این نمایشگاه تا جمعه 12 اسفند ماه از ساعت 11 تا 20 برای بازدید عموم علاقه‌مندان دایر است.

 

 

 

کد خبر 1255463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha