زنگ نیکوکاری در مدارس گیلان/بالغ بر ۱۲ هزار طرح اشتغال خانگی و کارفرمایی افتتاح می‌شود

اهرابی از پرداخت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد گیلان خبر داد و گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال خانگی و کارفرمایی در گیلان افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، عباس اهرابی - مدیرکل کمیته امداد استان گیلان- شامگاه چهارشنبه(۱۰ اسفند) در گفت‌و‌گوی خبری با موضوع هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: یازدهم تا هجدهم اسفند ماه هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده و گیلانیان نوع دوست در آستانه سال نو با شعار هر روز عیدی دیگر به یاری هموطنان خود می‌شتابند.  

 

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با بیان اینکه زنگ نیکوکاری در مدارس سراسر استان نواخته می‌شود عنوان کرد: علاوه بر روش‌های غیرحضوری، ۳۱ دفتر کمیته امداد، ۲۲۰ مرکز نیکوکاری و ۹۰ پایگاه در سطح استان گیلان آماده جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم هستند.

 

اهرابی تصریح کرد: سال گذشته مردم استان گیلان در جشن احساس و نیکوکاری ۳۳ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی داشتند و پیش‌بینی می‌کنیم این رقم امسال به عدد ۳۶ میلیارد تومان برسد.

 

وی از رتبه اول استان گیلان در حوزه اکرام ایتام سخن گفت و اذعان کرد: سال گذشته ۳۳۰ میلیارد تومان و امسال بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گیلان پرداخت شد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با تاکید بر اینکه تاکنون حدود ۱۶ هزار فرصت شغلی در گیلان ایجاد شده است ادامه داد: هفته آینده ۱۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال خانگی کوچک و کارفرمایی در استان گیلان افتتاح خواهد شد.

 

اهرابی برنامه‌های کمیته امداد در حوزه ساخت و تامین مسکن مددجویان را هم تشریح کرد و افزود: تاکنون ۱۳ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد گیلان در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند همچنین طبق برنامه‌ریزی کمیته امداد باید هزار و ۳۰۰ واحد مسکن می‌ساخت که از این تعداد ۶۸۰ واحد آماده تحویل است.

 

وی از انعقاد قراردادی با بنیاد مستضعفان جهت ساخت ۱۳۰ واحد مددجویی خبر داد و گفت: قرارداد ساخت ۷۵۰ واحد مسکن با سپاه قدس گیلان و بنیاد مسکن منعقد شده است که از این تعداد ۵۰۰ واحد عملیاتی شده و مابقی در دست ساخت است بنابراین امیدواریم در پایان سال ۱۴۰۲ حدودا دو هزار واحد مسکن مددجویی را تحویل صاحبان آنها بدهیم. 

 

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان خاطرنشان کرد: امسال برای کمک جهت اسکان مددجویان به تعداد هشت هزار و ۶۰۴ مورد اقدام کردیم علاوه بر اینها حدودا شش میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از طریق صندوق امداد و ولایت و ۹۰۵ مورد تسهیلات ودیعه مسکن با ۳۲ میلیارد تومان تقدیم مددجویان کمیته امداد گیلان شد.

کد خبر 1255473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha