لزوم برخورد قاطع با کسانی که بیشترین آسیب را به منابع طبیعی می رسانند

حجت الاسلام مدبر مشارکت همگانی را پایه اساسی در حفظ منابع طبیعی دانست و بر لزوم برخورد قاطع با کسانی که بیشترین آسیب را به منابع طبیعی می رسانند تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام محمدحسین مدبر امروز پنجشنبه (۱۱ اسفند) در دیدار مدیر منابع طبیعی جهرم با تبریک اعیاد مبارک شعبانیه، لزوم مشارکت همگانی را پایه اساسی در حفظ منابع طبیعی دانست و با بیان این که رسانه ها و تولید محتوای مربوطه نقش بسیار مهمی در این خصوص دارند گفت: آموزش و فرهنگ سازی باید در جامعه به سوی شناساندن اهمیت منابع طبیعی برود چرا که در صورت توسعه نامتوازن و توجه صرفا به امور دیگر در نهایت با فاجعه ای غیر قابل جبران روبرو خواهیم شد که در آن منابع طبیعی قربانی شده و خسارت به وجود آمده متوجه مردم و نسل های آینده می شود.  

 

امام جمعه جهرم ضمن لزوم برخورد قاطع با کسانی که بیشترین آسیب را به منابع طبیعی می رسانند اظهار داشت: کوه خواری،رشد بی رویه کوره های تولید زغال و تجاوز به عرصه های منابع طبیعی مواردی است که مسیولین نباید از آن غافل شوند و البته در صدور و اجرای احکام مرتبط،ضمن توجه به اصل قانون،حداکثر توجه به مردم محروم لحاظ شود.

 

حجت الاسلام مدبر حضور سازمان های مردم نهاد را از جمله فرصت ها برای حفظ منابع طبیعی دانست و بیان داشت: منابع طبیعی یک فرصت گذرا نیست بلکه یک میراث بزرگ و مهم است که باید نسل به نسل حفظ شود.

 

در این جلسه شهسواری مدیر اداره منابع طبیعی شهرستان جهرم ضمن تشکر از حمایت و توجه امام جمعه جهرم به منابع طبیعی و  ارائه گزارشی از عملکرد اداره متبوع خود از جمله توسعه ۲۰۰ هکتار جنگل کاری اظهار داشت: متاسفانه در شهرستان جهرم متناسب با توسعه و اشتغال،در خصوص پایداری آب و خاک عمل نشده است و این روند منابع طبیعی شهرستان را با بحران مواجه خواهد کرد.

کد خبر 1255513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha