عدم تشخیص منشأ حوادث اخیر در مدارس،نگران کننده است

آیت الله جوادی آملی با اشاره به حوادث اخیر در مدارس گفت: این کار با مدیریت حل می‌شود، اینکه منشأ این حوادث هنوز مشخص نشده، رعب آور است، این حوادث هم موجب اضطراب و نگرانی اولیا و خانواده‌ها شده و هم موجب نگرانی آموزش و پرورش و معلمان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم ، آیت الله جوادی آملی امروز(پنجشنبه ۱۱اسفند ماه) در دیدار وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در هر امری بویژه در آموزش و پرورش حرف اصلی را انسانیت انسان می‌زند،گفت: الفاظ و مفاهیم به درد امتحان و نمره می‌خورد اما آنچه انسان را می‌سازد رفتار عملی همه ماست.

 

وی با تاکید بر احترام گذاشتن به مردم گفت: در شرح حال پیامبر گرامی اسلام (ص) آمده که آن حضرت با احدی نیمرخ صحبت نمی‌کرد چه افراد عادی و چه بادیه نشین و چه شهری، این احترام گذاشتن به مردم است که چنین مواردی را مسئولین باید رعایت کنند.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه ما قبل از اینکه با حرف، چیزی یاد مردم بدهیم باید با عمل یاد مردم دهیم،تاکید کرد: اگر مردم عمل صالح ببینند، هم می‌بینند و هم عمل می‌کنند، ولی اگر تنها درس صالح بگوییم، ممکن است یاد بگیرند اما کاری از پیش نمی‌رود.

 

آیت الله جوادی آملی گفت: در میدان جنگ، حرف اول را قدرت نظامی می‌زند اما در دبیرستان و آموزش و پرورش و حوزه و دانشگاه تربیت‌های علمی حرف اول را می‌زند، تجربه هم نشان داده که با سلاح نمی‌شود مردم را اصلاح کرد، بلکه با صلاح می‌شود.

 

وی افزود: جهانی فکر کردن، تعامل داشتن، مدیریت داشتن، نه بیراهه رفتن و نه راه کسی را بستن اساس کار است، جهان را ادب و علم اداره می‌کند و با ادب، علم و تعامل می‌توان با جهان به درستی زندگی کرد.

 

این مرجع تقلید درباره حوادث اخیر که در مدارس اتفاق افتاده، گفت: این کار با مدیریت حل می‌شود، اینکه منشأ این حوادث هنوز مشخص نشده، رعب آور است، این حوادث هم موجب اضطراب و نگرانی اولیا و خانواده‌ها شده و هم موجب نگرانی آموزش و پرورش و معلمان می‌شود که بچه‌های زیر مجموعه آنها که بچه‌های خودشان محسوب می‌شوند، آسیب می‌بینند، ما دعا می‌کنیم که این فرزندان معصوم و بیگناه آسیبی نبینند ولی لازم است مسئولین نیز با مدیریت این کار را هر چه زودتر سامان ببخشند و مردم را از نگرانی در بیآورند.

 

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: اینکه مسئولین اعلام می‌کنند ما هنوز متوجه علت حادثه نشده ایم، واقعا جای تعجب دارد، چرا نباید این موضوع ریشه یابی شود؟

 

وی افزود: شاید این حادثه از نظر برخی افراد مهم نباشد، اما نگرانی ایجاد کرده است و ممکن است در دراز مدت به جوانان و نوجوانان ما آسیب بزند.

 

 

کد خبر 1255544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha