تلاش ما ارتقای سلامت با محوریت عدالت است

شیراوژن با بیان اینکه تلاش ما ارتقای سلامت با محوریت عدالت است، گفت: حوزه بهداشت و درمان در دولت سیزدهم بر محوریت عدالت در همه بخش‌ها و حوزه‌ها در راستای سلامت جامعه تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ عباس شیراوژن -معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت- امروز پنج شنبه در مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ارتقای تخت‌های مراقبت ویژه کودکان از ۵۰۰ به هزار و تخت‌های بیمارستانی از ۱۵۰ هزار  به ۱۶۰هزار تخت از دستاوردهای حوزه بهداشت و درمان در یک‌سال و نیم اخیر است.

 


وی تحقق قانون جوانی جمعیت را مسئله مهم و جدی نام برد و با بیان اینکه بخش عمده تحقق آن فرهنگ‌سازی است، گفت: باید تلاش کنیم جامعه جوان و بانشاط داشته باشیم.

 


شیراوژن با بیان اینکه امروز هیچ کودک ناشنوای زیر پنج سال در نوبت کاش حلزون شنوایی قرار ندارد، افزود: این خدمات به صورت ویژه و رایگان انجام می‌شود‌.

 

 

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پنج هزار ظرفیت خوابگاهی اضافه شده است، افزود: در حال حاضر در عراق دانشگاه علوم پزشکی با حضور اساتید ایرانی فعال شده و قرار است این طرح در سه کشور دیگر هم اجرایی شود.

 

 

جواد پورنقی -رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هم در این آیین میانگین کشوری نرخ امید به زندگی را ۷۸ سال و در استان ۷۳ سال عنوان کرد و گفت: رفع این فاصله برای رسیدن به میانگین کشوری، نیازمند توجه ویژه در همه حوزه‌ها از جمله آب، راه، اشتغال و سلامت است.

 

 

وی با بیان اینکه از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور به استان ۱۵۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته، اظهارامیدواری کرد با تخصیص به موقع اعتبارات، عقب‌ماندگی استان در حوزه سلامت رفع شود.

 

 

جوادشاهین‌فر -سرپرست دانشگاه هم در سخنان کوتاهی گفت: آمده‌ام تا خالصانه و صادقانه خدمت کنم.

 

سمیرا نیستانی

کد خبر 1255547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha