تسهیل ازدواج جوانان را از فساد دور می‌کند

آیت الله دژکام گفت: میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز «جوان» را گرامی می داریم و تاکید می کنیم که جوان باید ازدواج کند و ازدواج را آسان کنید تا شیطان در نقشه خود که می خواهد جوانان را به فساد بکشد موفق نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت الله لطف‌الله دژکام، امروز جمعه (12 اسفند) در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به دشمن شناسی گفت: اسلام دشمن دارد و آنهایی که می گویند اسلام دشمن ندارد یا خودشان عمله دشمن هستند و می خواهند ما را فریب دهند یا ساده هستند.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: خدای متعال در قرآن کریم به صورت مفصل دشمنان اسلام و مسلمانان را معرفی کرده و از ما خواسته آنها را بشناسیم و توطئعه های آنها را نقش بر آب و خنثی کنیم.

وی با اشاره به آیه «وَيَأْمُرُكُمْ بِالْفَحْشَاءِ» اظهار کرد: امر به فحشا ابزار دشمن است و برای اینکه دشمن شما را به زمین بزند، فحشا را بین جوانان رواج می دهد و امر به فحشا می کند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: دشمن می داند که مملکتی که جوانش گرفتار فحشاست روی آبادی نمی بیند و برای همین دشمنان اسلام می خواهند که با حیله جوانان ما را به سمت فحشا بکشانند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام، نمی خواهند حرم و مسجدی باقی بگذارند چون می دانند اگر شما در مسیر مسجد باشید، عطرش جهان را فراخواهد گرفت.

امام جمعه شیراز همچنین تاکید کرد: دشمنان سعی دارند از نظر اقتصادی شما را زمین بزنند و جنگی که در عرصه ارزی این چند روز به وجود آوردند با همین هدف است و وقتی بانک مرکزی اعلام می‌ کند برای ۴۰ کالای اساسی ارز یکسال آینده را با قیمت 27 هزار 500 تومان آماده دارم اما بعد در خیابان های کشور ارز نزدیک 60 هزار تومان است و معلوم است که یک توطعه در کار است.

وی با گرامیداشت روز «جوان» افزود: میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز «جوان» را گرامی می داریم و تاکید می کنیم که جوان باید ازدواج کند و ازدواج را آسان کنید تا شیطان در نقشه خود که می خواهد جوانان را به فساد بکشد موفق نشود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: یکی از نهادهایی که در تسهیل ازدواج جوانان اقدام کرده است، سپاه فجر فارس است که دیروز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، یک هزار جهزیه برای زوج های جوان در یک مرحله سپاه فجر و قرارگاه قرب از سپاه آماده کردند و جهیزیه ‌ها را در صحن حرم آوردند و ۶ هزار بسته جهیزیه آماده شده و کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هم اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده اند.

وی با گرامیداشت 14 اسفند و سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) هم گفت: مجموعه‌ هایی مثل کمیته امداد در زمینه تهیه مسکن و ایجاد اشتغال باید ورود کنند زیرا مسائل اصلی جوانان همین است.

آیت الله دژکام با اشاره به نیمه شعبان و موضوع مهدویت هم گفت: بنیاد مهدویت در شیراز و استان فارس کارهای گسترده و ارزشمندی انجام می دهد که ارزشمند و اثرگذار هستند.

وی تاکید کرد: خدای متعال درقرآن کریم آیات متعددی درباره ظهور حضرت ولیعصر (عج) بیان کرده است و باید بدانیم که زمین ارث صالحان است و امام زمان (عج)، امام همه صالحان است که خواهد آمد و تحت پرچم عدل حکومت خواهد کرد.

 

کد خبر 1255627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha