هنر و تولیدات فاخر هنری از مهم ترین ابزارهای جهاد تبیین است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: یکی از مهم ترین ابزارهای جهاد تبیین را ابزار هنر و تولیدات فاخر هنری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، سعید ضابطی در دیدار جمعی از هنرمندان کاشان با نماینده ولی فقیه در این منطقه در سخنانی با اشاره به نقش مهم و اثرگذار هنر در تعالی جامعه، گفت: هنر فاخر؛ فرا زمانی و فرا زبانی است و هنر تولید شده توسط یک هنرمند قابل ارزش گذاری و قیمت گذاری نیست.

 

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان افزود: ریشه مکتب و ایدئولوژی امام خمینی(ره) در چهار واژه قرآن، ولایت، شهادت و مردم بود و بر همین اساس، دولت سیزدهم بر دو اصل مردمی بودن و انقلابی بودن تشکیل شده است که همواره مورد تأکید و خواسته مقام معظم رهبری است.

 

ضابطی با تأکید بر سیاست های کلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید بر مبنای هدایت، حمایت و نظارت فرهنگی، تصریح کرد: سیاست اصلی در مدیریت امور فرهنگی شهرستان کاشان بر پایه استفاده حداکثری از ظرفیت هنر و هنرمندان و در جهت حفظ و نشر اسلام، قرآن، انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت، آرمان های نظام و منافع ملی است که تمامی هنرمندان باید این موارد را جزء وظایف اصل و ذاتی خود در فعالیت ها قرار دهند.

وی، یکی از مهم ترین ابزارهای جهاد تبیین را ابزار هنر و تولیدات فاخر هنری دانست و خاطر نشان کرد: در این دوره موضوعاتی چون بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت، حجاب و عفاف و تحکیم بنیان خانواده سرلوحه فعالیت های فرهنگی هنری در تولیدات حوزه های فیلم، تئاتر، هنرهای تجسمی و ... در شهرستان کاشان قرار خواهند گرفت.

 

در ادامه این نشست مسئولان و اعضای انجمن های خوشنویسان، تعزیه، شورای فیلم و شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان کاشان در سخنانی به بیان نقطه نظرات و مسائل حوزه تخصصی خود پرداختند.

کد خبر 1255682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha