روایت کانونی که بین مدرسه و مسجد پیوند ایجاد کرد

محمودنژاد مهمترین هدف خود را از ایجاد ارتباط بین مسجد و مدرسه را آشنایی و انس و الفت کودکان با مسجد، تربیت فاطمی و مهدوی و جذب جوانان و نوجوانان به مسجد عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی_فاطمه صمدزاده؛

ارتباط گیری بین مدرسه و مسجد و برگزاری برنامه های مختلف برای دانش آموزان با محوریت مسجد می تواند بیگانگی بین قشر نوجوان با مساجد را از بین ببرد و حتی سبب می شود دانش آموزان مسجد را به عنوان خانه دوم خود قلمداد کنند که چنانچه این مهم اتفاق افتد بسیاری از مشکلات و بزه ها و ناهنجاری های موجود در جامعه کاهش می یابد. برای بهبود رابطه بین نوجوانان و مسجد و پیوند عمیق‌ تر دانش آموزان،  مدیر کانون فرهنگی و هنری ثقلین شهرستان باروق در استان آدربایجان غربی که خودش معلم است و از سال 94 مدیریت این کانون را برعهده دارد، ارتباط عمیقی برقرار کرده است.

 

مریم محمودنژاد، مدیرکانون فرهنگی و هنری کانون ثقلین شهرستان باروق در آذربایجان غربی گفت: در این شهرستان 6 کانون فعالیت میکنند که کانون ثقلین رابط کانون های اطراف می باشد و تا به امروز بیش از ۷۰۰ نفر عضو این کانون است.

 

وی ادامه داد: فعالیت های کانون بیشتر در زمینه برگزاری کلاس های قرآنی، کلاسهای تربيتی، طرح اوقات فراغت در طول تابستان، برگزاری اعیاد و شهادت در مناسبت ها و مراسمات ملی مذهبی، تشکیل گروه سرود، برگزاری نشست ها و کارگاه‌ها مختلف برای بانوان است.

 

محمودنژاد برگزاری حلقه های تربیتی،  پویش «بوسه بر دستان مادر»، جشن نونهالان قرآنی، گفتمان دینی و نشست کتابخوان ویژه کودک و نوجوان  و معرفی کتاب توسط دانش آموزان از دیگر فعالیت های کانون فرهنگی و هنری ثقلین شهرستان باروق عنوان کرد.

 

مدیرکانون فرهنگی و هنری کانون ثقلین شهرستان باروق گفت: همچنین در تابستان اردوهای تفریحی برگزار می کنیم و امسال ۲ اتوبوس از خواهران را به روستای تاریخی کندوان در آذربایجان شرقی بردیم.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اعیاد شعبانیه نیز گفت:  برگزاری مسابقات نقاشی، مولودی خوانی، اهدای جوایز، ذبح قربانی برای سلامتی آقا امام زمان، پخش شیرینی و شربت، آذین بندی مسجد و ایستگاه صلواتی از برنامه های اجرا شده در این اعیاد است.

 

مدیر کانون فرهنگی  و هنری ثقلین شهرستان باروق ادامه داد: 22 بهمن روز پیروزی انقلاب و اقتدار و عظمت ایران اسلامی است و بچه مسجدی ها این کانون نیز اقتدار خود را در راهپیمایی 22 بهمن باحضور پرشور به رخ دنیا کشیدند.

 

وی ادامه داد: به‌مناسبت نیمه شعبان هم دوشنبه، (۱۵ اسفندماه) سالجاری از طرف مدرسه در مسجد مراسم داریم و همه دانش آموزان در مسجد حضور پیدا کرده و سرود سلام فرمانده را اجرا خواهند کرد.

 

محمودنژاد مهمترین هدف خود را از ایجاد ارتباط بین مسجد و مدرسه را  آشنایی و انس و الفت کودکان با مسجد، تربیت فاطمی و مهدوی و  جذب جوانان و نوجوانان به مسجد عنوان کرد.

کد خبر 1255716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha