مساجد با جهاد تبیین و جهاد فرهنگی به مقابله با دشمنان اسلام بپردازند

آیت الله دژکام گفت: مساجد ما برای مقابله با دشمنان اسلام باید با انجام امور فرهنگی به جهاد تبیین و جهاد فرهنگی بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام، امروز شنبه (13 اسفند) در مراسم گرامیداشت تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در تالار «حافظ» شیراز برگزار شد، گفت: جمع خوبی از مجموعه های دلسوز جهادی پای کار مساجد فارس آمده اند و کار ارزشمند و بزرگی توسط  شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص محوریت شدن مساجد در محلات انجام شده است که قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به سخنان حضرت علی (ع) ادامه داد: امام علی (ع) در جنگ «صفین» و زمانی که آب توسط معاویه بر روی لشکر حضرت بسته شده بود در خطبه خودشان فرمودند که «دشمن از شما مطالبه جنگ می کند و شمشیرها را از خون این ناکسان سیراب کنید تا لب های تشنه شما از آب سیراب شود».

وی اضافه کرد: امروز هم با صحنه مبارزه اسلام با کفر مواجه هستیم و دشمن از ما مطالبه جنگ می کند و امروز تمام کفر جمع شده تا با تمام ایمان مقابله کند و باید مساجد ما به کارهای فرهنگی برای حضور در این جنگ بپردازند و به جهاد فرهنگی و جهاد تبیین بپردازند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: مسئله مسجدمحوری باید جدی گرفته شود و تمامی مسئولان استان و اصحاب و ارکان مساجد برای پیشبرد اهداف این طرح و دفاع از کیانیت اسلامی بودن ما تلاش جدی داشته باشند.

آیت الله دژکام همچنین با اشاره به لزوم جهاد برای حفظ نظام اسلامی گفت: باید غیرت دینی را در جنگ چندرسانه ای که دشمنان به راه انداخته اند به انجام برسانیم و حجت در این خصوص بر علما تمام است و نظام اسلامی، آرمان روحانیت است که مردم ما از نظام اسلامی حمایت می کنند و مدیون این مردم هستیم.

کد خبر 1255788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha