هزینه کرد بیش از یکصد میلیارد تومان برای مسکن مددجویان کمیته امداد در استان کرمان

عسکری نژاد گفت: در بخش مسکن ۱۲۰ میلیارد تومان امسال هزینه شده و یک هزار و ۸۴۰ واحد مسکونی مددجویان استان فردا از طریق ویدئو کنفرانس با رئیس جمهوری افتتاح و هشت درصد از منازل کمیته امداد کشور در استان کرمان بهره برداری می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، شنبه (۱۳ اسفند) در دیدار مدیرکل و جمعی از معاونین کمیته امداد استان با وی به مناسبت سالگرد تأسیس این نهاد در خطاب به جمع مذکور گفت: در این نهاد ارزشمند در واقع رزمنده مبارزه با فقر و بیکاری در سنگر دفاع از قشر آسیب پذیر جامعه خدمت می کنید.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان مأموریت کمیته امداد را جهادی و چابک توصیف و بیان کرد: این نهاد می خواهد کار بزرگی در محرومیت زدایی کشور انجام بدهد و امداد{رسانی} باید همراه با سرعت، دقت لازم و رساندن به اهل آن باشد.

 

وی نام امام راحل بر این نهاد را باعث تزریق نگاه انقلابی و دینی و دادن جنبه الهی به آن دانست که از ابتدا تا انتهای کار برخورد انقلابی و دینی براساس خط و مشی امام انجام می شود.

 

امام جمعه کرمان با افزودن این مطلب که کمیته امداد از بدو تأسیس تاکنون نشان داده اینگونه است؛ توانمندسازی افراد را برای خروج از چرخه حمایتی کمیته امداد مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: هر چند افراد نیازمندی هستند که باید حمایت شوند.

 

پیش از وی؛ ناصر عسکری نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان ضمن ارائه گزارشی از مهمترین فعالیت های این نهاد بیان کرد: در راستای توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر خودکفایی با محوریت اشتغال با درآمد ثابت، اخیراً دو هزار خانوار از تحت حمایت امداد خارج شدند و بهمن ماه امسال جشن خودکفایی آنها برگزار شد.

 

وی ادامه داد: ماهیانه حدود 90 میلیارد تومان به مستمری بگیران کمیته امداد استان کرمان پرداخت می شود اما زیاد کفاف زندگی آنها را نمی دهد و اعلام شد سال آینده 30 درصد رشد خواهد داشت.


عسکری نژاد ضمن برشمردن سرفصل های مختلف حمایتی اظهار کرد: در بخش مسکن 120 میلیارد تومان امسال هزینه شده و یک هزار و 840 واحد مسکونی مددجویان استان فردا از طریق ویدئو کنفرانس با رئیس جمهوری افتتاح و هشت درصد از منازل کمیته امداد کشور در استان کرمان بهره برداری می شود.

 

کد خبر 1255794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha