چاپ دوم کتاب «عمار انقلاب» با تقریظ  آیات‌الله جنتی،تحریری و سیفی مازندرانی

چاپ دوم کتاب «عمار انقلاب؛ حیات‌نامه فکری و سیاسی علامه محمدتقی مصباح یزدی از تولد تا پیروزی انقلاب اسلامی» نوشته سهراب مقدمی شهیدانی با تقریظ رئیس مجلس خبرگان و آیات‌الله تحریری و سیفی مازندرانی روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کتاب «عمار انقلاب؛ حیات‌نامه فکری و سیاسی علامه محمدتقی مصباح یزدی از تولد تا پیروزی انقلاب اسلامی» نوشته سهراب مقدمی شهیدانی به‌ همت بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی منتشر شد.

 

بنابراین گزارش، کتاب «عمار انقلاب» در هفت فصل و 824 صفحه، به روایتی جامع و مستند از زندگی علمی و انقلابی مرحوم علامه مصباح یزدی پرداخته است. تولد و تحصیلات،‌ ایده‌پردازی برای اصلاح حوزه و فعالیت‌های پیش از آغاز مبارزه، آغاز مبارزات سیاسی، در سنگر مبارزات نرم، مبارزات سیاسی پس از تبعید، حضور در سنگر کادرسازی و مرزبانی عقیدتی و حضور در سنگر مبارزات سیاسی در دهه پنجاه به ترتیب عناوین فصول اول تا هفتم این کتاب هستند.

 

این گزارش می افزاید: این کتاب در چاپ اول خود با استقبال نخبگان مواجه شد و چاپ دوم این کتاب با تقریظ‌های متعدد از برجستگان نظام و حوزه علمیه قم منتشر شد.

 

 

آیت الله احمد جنتی، رییس مجلس خبرگان در بخشی از تقریظ خود بر این کتاب نوشته است: «کتاب «عمار انقلاب» به قلم آقای حجت‌الاسلام و المسلمین مقدمی شهیدانی تلاش مطلوبی است در جهت معرفی ابعاد شخصیتی آیت‌الله مصباح یزدی. خواندن این اثر به‌همگان و خصوصا به جوانان توصیه می‌گردد.»

 

آیت‌الله تحریری نیز پس از برشمردن فضائل و ویژگی‌های شاخص مرحوم علامه مصباح یزدی مطالعه زندگانی بزرگان دینی را محرکی بسیار خوب برای رسیدن به زندگی ایمانی و الهی دانستند و در تفریظی که بر این کتاب داشت، نوشت: «این کتاب (عمار انقلاب) با زحمت بسیاری که مؤلف بزرگوار آن کشیده است، راه‌گشای خوبی برای رسیدن به آن هدف بلند است.»

 

آیت‌الله سیفی مازندرانی نیز این کتاب را دارای نکات درس‌آموز، بصیرت‌افزا و دل‌نشین توصیف کردند.

 

گفتنی است برخی اسناد در این کتاب برای نخستین‌بار منتشر شده است و این، مزیتی دیگر برای «عمار انقلاب» محسوب می‌شود و به‌نوبه خود ابعاد مهمی از زندگانی مکتوم علامه مصباح یزدی را روشن ساخته است.

 

راه‌های تهیه کتاب:

 

 تهران، خیابان انقلاب اسلامی بین خیابان فخر رازی و خیابان دانشگاه، پلاک ١٢١٠

تلفن: ٢٢۵٧٩١٩٢ -٠٢١

تلفن دفتر بنیاد تاریخ‌پژوهی در قم: 32904231-025

 

 

کد خبر 1255871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha