ماه شعبان، فرصتی است که انسان می‌تواند خودش را به زینت تقوا آراسته کند

حجت الاسلام فاطمی نسب،گفت: ماه شعبان ماه شادی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و فرصتی است که انسان می‌تواند خودش را به زینت تقوا آراسته کند.

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ،با اشاره به اینکه ماه شعبان ماه پرفضیلتی است،گفت:شعبان نیز مقدمه‌ای است برای رسیدن به رمضان. ماه ضیافت الله. ماه گشوده شدن درهای رحمت حق بر بندگان است.

 

امام جمعه سرپل ذهاب،افزود: در روایات فراوانی بر اهمیت روزه در ماه شعبان اشاره شده است که نشان از نقش مهم آن در آماده ساختن روح آدمی برای شرکت در ضیافت الله دارد. از امام صادق (ع) روایت شده است که:«مَنْ صَامَ ثَلَاثَةَ أَیَّامٍ مِنْ شَعْبَانَ وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ وَ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله و سلم) شَفِیعَهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ»«اگر کسی سه روز از ماه شعبان را روزه بگیرد بهشت بر او واجب می‌گردد و رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در روز قیامت شفیع او خواهند بود».

 

وی خاطر نشان کرد: ماه شعبان بهترین فرصت برای توبه و همچنین تقرب جستن به سوی خداوند متعال می باشد و روزه ی این ماه از فضیلت فراوانی برخوردار است .

 

حجت الاسلام فاطمی نسب، تصریح کرد: ماه شعبان ماه دعا و مناجات با خدا ،ماه تهذیب و آمادگی برای ورود به رمضان است تولد امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت مهدی (عج) در این ماه واقع شده است و مناجات شعبانیه از مهمترین دعاهای این ماه است.

 

امام جمعه سرپل ذهاب، درپایان گفت:  ان شاء الله از فرصتی که در اختیار ما قرار گرفته است نهایت استفاده را داشته باشیم و با کوله باری سرشار از معرفت، روحانیت و نیز آمرزش کامل خود را برای شروع ماه مبارک رمضان آماده کنیم.

 

کد خبر 1255966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha