کانون های مساجد بستری برای تربیت نیروی تر از انقلاب اسلامی باشند

حجت الاسلام مطیعی با اشاره به ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد وارتباط آن ها با نسل جوان گفت: کانون های مساجد، مراکز فرهنگی با ظرفیت بالا هستند که می توان در راستای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن از آن بهره برد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ حجت الاسلام مرتضی مطیعی-  نماینده ولی فقیه دراستان سمنان در نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های مساجد،گفت: باید بیش از گذشته برای جذب جوانان به سمت مسجد تلاش کنیم و جاذبه کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار پایگاه های مقاومت بسیج و سایر نهادهای فرهنگی برای جذب مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه  تعامل بین مساجد و مدارس از طریق نهادهای فرهنگی مساجد مثل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد صورت می‌گیرد اضافه کرد: کانون های فرهنگی هنری مسجد با محوریت امام جماعت و همراهی و همکاری مراکز آموزش و تربیتی محله بویژه مدارس همجوار و پیرامون مساجد می توانند با شبکه سازی و جریان سازی و استفاده از ظرفیت های مردمی و فعالان فرهنگی، اجتماعی محله گامی مؤثر برای کاهش آسیب های اجتماعی وجذب جوانان و نوجوانان به مساجد بردارند.

 

حجت الاسلام مطیعی تصریح کرد:آز آنجایی که در یک جامعه اسلامی می‌بایست نوجوانان و جوانان از نگرشی مثبت و خوشایند نسبت به اماکن مقدس همچون مساجد برخوردار باشند، مساجد باید احساسات، خاطره‌های زیبا و به یاد ماندنی را برای جذب نوجوانان وجوانان با اجرای برنامه های جذاب تداعی کنند.

 

امام جمعه سمنان با تأکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری جامعه هدف و مخاطب خود را باید به خوبی بشناسند ادامه داد: با این شناسایی جاذبه ارائه برنامه ها و خدمات به مخاطبان افزایش یافته و در جذب نوجوانان و جوانان موفقیت های بیشتری خواهند داشت.

 

 

 

 

کد خبر 1255976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha