اقامه نماز بسیاری از مشکلات و دغدغه های اجتماعی را حل و رفع می کند

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه نماز چهارهزارمسئله واجب دارد که توجه به آن می تواند زمینه رشد و کمالی انسانی را فراهم کند گفت: بسیاری از مشکلات و مسائل متعدد اجتماعی به واسطه اقامه صحیح نماز در سطح جامع قابل حل و رفع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز،  آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی با حضور در آیین اجلاسیه نماز که یکشنبه ۱۴ اسفند برگزار شد گفت: نماز چهارهزارمسئله واجب دارد که توجه به آن می تواند زمینه رشد و کمالی انسانی را فراهم کند. 

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: بسیاری از مشکلات و مسائل متعدد اجتماعی به واسطه اقامه صحیح نماز در سطح جامع قابل حل و رفع است. 

 

وی با اشاره به اهمیت توجه به واجبات و فرع های نماز اظهار کرد: نماز مقرب انسان به سمت خداوند است اگر قدر و قیمت به نماز را درک کنیم بسیاری از مشکلات و مسائل ما حل می شود.

 

 

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت توجه به کتاب تفسیر المیزان اظهار کرد: ما با ملکوت نماز بسیار فاصله داریم چرا که نماز آثار عالی بر روی روح و روان ما دارد.

 

وی با بیان اینکه نماز حضور قلب ما را زیاد می کند عنوان کرد: نماز از روی خشوع همواره مورد تاکید و توجه است؛ خشوع یعنی انکساء یعنی شکستن در مقابل بزرگی و عظمت خداوند.

 

 

خطیب نماز جمعه اظهار کرد: در نماز باید حقارت خودمان را درک کنیم و جمال و جلال خداوند در نظر ما باشد خودخواهی اجازه بندگی و لذت از نماز نمی دهد.

 

به گفته وی، ویژگی خشوع مربوط به قلب است از این رو ریا در آن نیست نمازجماعت همکاری اجتماعی، مساوات و حیات طیبه به ارمغان می آورد.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: نماز انسان را در مقابل مشکلات زندگی یاری می کند  انسان نمازگزار صبور است و در جریان مشکلات جزع و فزع نمی کند.

 

 

کد خبر 1255978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha